چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶

احسان عبدی پور: «پاپ» مظللوم ترین فیلم من است

 مراسم اکران خصوصی فیلم پاپ

سینماپرس: مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «پاپ» شب گذشته ۲۱ فروردین ماه، پس از پنج سال با حضور عوامل فیلم و اهالی سینما در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «پاپ» که با استقبال علاقه‌مندان مواجه شد، محمد آلادپوش، نازنین مفخم، مسعود سخاوت‌دوست، عرفان یزدی، حسین مظفری، گلنسا خبرخوش از عوامل فیلم و حدیث چهره‌پرداز، توماج پورمراد، غلامرضا فرج‌زاده، ابراهیم تمهید، علی ضاحیان، گلنسا خبرخوش و داریوش غریب‌زاده از بازیگران فیلم و احسان عبدی‌پور نویسنده و کارگردان فیلم «پاپ» حضور داشتند.

«پاپ» میزبان مهمانان بسیاری از اهالی سینما، فرهنگ، دانشگاه و سیاست بود؛ از جمله مصطفی زمانی، همایون ارشادی، دکتر عماد افروغ، احمد زیدآبادی، حسین فرحبخش، علی دهکردی، کامران قدکچیان، محمدرضا صفدری، مجید برزگر، ناصر شفق، محسن شریفیان، لیلا بلوکات، دکتر یونس نوربخش، محمود کریمی، محمد حمزه ای، فراز بهزادی و… در کنار سایر هواداران سینمای هنر و تجربه در آیین دیدار «پاپ» حضور داشتند. استقبال از مراسم به‌حدی بود که تعداد زیادی از حضار، ایستاده فیلم را تماشا کردند.

پس از ثبت عکس‌های یادگاری و امضای پوستر فیلم، صد و هفتاد و هفتمین آیین دیدار فیلم‌های گروه هنر و تجربه با دعوت از احسان عبدی پور روی صحنه آغاز شد.

احسان عبدی پور از حاضرین در سالن که برای تماشای فیلم «پاپ» آمده اند، تشکر کرد و گفت: «من در کارنامه‌ کاری‌ام چندین فیلم ساخته‌ام، ولی «پاپ» مظلوم‌ترین فیلم من است و امشب تلاش می‌کنم با وجود احساساتی بودنم، خودم را کنترل کنم و هیچ‌ واکنش عاطفی‌ای نشان ندهم. این کارم را بسیار دوست دارم».

غایب بزرگ مراسم دیشب ادریس عبدی پور، تهیه کننده فیلم «پاپ» بود و احسان عبدی پور این گونه از او یاد کرد: «امشب تنها ناراحتی من، نبودن برادرم ادریس است. او که تهیه‌کننده فیلم است و این فیلم را با خون دلش ساخت. لطفا او را تشویق کنید. او تنها تهیه‌کننده‌ای بود که با همه بی‌پولی‌ها و مشکلاتش، به تمامی از فیلم و ساخت آن حمایت کرد و اگر او نبود فیلم جمع نمی‌شد. در سخت‌ترین شرایط مالی به من قوت قلب می‌داد و ناممکن‌ها را ممکن کرد. هر چقدر جلوتر رفتم، دلم برای کار کردن با او تنگ شد».

پیش از اینکه عوامل فیلم به روی صحنه بیایند، کارگردان فیلم «پاپ» از محمدرضا صفدری، نویسنده آثاری مانند «سیاسنبو» دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید و درباره او گفت: «می‌خواهم مردی را تشویق کنید که امشب اولین بار است او را می‌بینم؛ ولی آنقدر در زندگی من تاثیرگذار بوده است که هیچ‌وقت تاثیرش از بین نخواهد رفت. او نویسنده کتابی است که من در سنین نوجوانی آن را خواندم. از محمدرضا صفدری صحبت می‌کنم که خواندن کتاب «سیاسنبو»ی او بسیار بر من تاثیر گذاشته است. او قلم شریفی دارد و با نویسندگان دیگر متفاوت است».

پس از حضور عوامل بر روی صحنه که با تشویق حاضرین همراه بود، فیلم سینمایی «پاپ» در سالن فردوس به نمایش درآمد.

«پاپ» از روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه در گروه هنر و تجربه روی پرده رفته است و علاوه بر تهران در شهرهای شیراز، مشهد، اصفهان، کرمان، اهواز، بابل و …. به نمایش درآمده است.

در خلاصه‌ی داستان فیلم آمده است: « کاردینال غنا یا نیجریه به‌ احتمال خیلی زیاد پاپ بعدی و رهبر واتیکان خواهد بود و این احتمال، نظم زندگی خانواده‌ی فرج که مثل پاپ سیاه‌پوست هستند را برهم‌زده است. فیلم «پاپ» سه داستان در هم فرو رفته از این خانواده سیاه‌پوست را روایت می‌کند؛ دختر دانشجویی که مستاجر خانواده است و باید به هر شکلی به نامزدش که در بند است، کمک کند تا به ربوکاپ مکزیک برسد، پسر خانواده  که به امید طی کردن کانال مانش هر روز در دریا شنا می‌کند و پاپ که قرار است بعد از کاخ سفید کلید واتیکان را هم در دست سیاهان بگذارد تا بالاخره تاریخ، بدهی‌اش را به سیاه‌ها پس بدهد».

عوامل فیلم عبارتند از : نویسنده و کارگردان: احسان عبدی‌پور، تهیه‌کننده: ادریس عبدی‌پور، مدیر فیلمبرداری: محمد آلادپوش، تدوین: نازنین مفخم، صدابرداری: جهانگیر میرشکاری، طراح چهره‌پردازی: جلال امیری‌مرند، صداگذاری: عرفان یزدی، طراح صحنه و لباس: پگاه زنگویی‌فرد، جلوه‌های ویژه بصری: سیدشهاب‌الدین نجفی، موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: حسین مظفری، مدیرتولید: ادریس عبدی‌پور، مدیر صحنه: جعفر بهبهانی، عکاس: نواب موسوی، مشاور رسانه‌ای: سعیده الله‌دادی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.