جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

صداوسیما بر مدار جوانگرایی

شبکه سه

سینماپرس: انتصاب علی فروغی سی ساله به عنوان مدیر شبکه سه سیما، شجاعت بسیار بیشتری لازم داشت.

به گزارش سینماپرس، محمد سرشار فعال رسانه ای با اشاره به انتصاب جدید مدیر شبکه سه در اینستاگرام خود نوشت:

 خبر انتصاب یک جوان سی ساله به مدیریت پیچیده‌ترین شبکه تلویزیون جمهوری اسلامی ایران همه ما را غافلگیر کرد.

هرچند مدیران جدید سازمان صدا و سیما با انتخاب سید سلیم غفوری (شبکه مستند)، مهدی سالم (شبکه امید) و مسعود معینی‌پور (شبکه چهار) نشان داده بودند که به دنبال جوان‌سازی مدیریت شبکه‌ها در معاونت سیما هستند اما انتصاب علی فروغی سی ساله به عنوان مدیر شبکه سه سیما، شجاعت بسیار بیشتری لازم داشت. چرا که همه میدانند شبکه سه یعنی حاج اصغر پورمحمدی! کوهی از تجربه رسانه‌ای که عمر خود را برای ساختن و نگهداشتن این شبکه گذاشته و آن را به پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون تبدیل کرده.

علی فروغی مدیر جدید شبکه سه

من تنها سه سال است که تجربه همکاری با این مرد را دارم. اردیبهشت ۱۳۹۴، در چنین روزهایی، تلفن همراهم زنگ خورد و دکتر پورمحمدی، معاون وقت سیما، پس از چند ماه مصاحبه با نامزدهای بالقوه این مسوولیت، راه‌اندازی شبکه کودک و نوجوان را به این حقیر سپرد.

هنوز دو ماهی مانده بود که ۳۴ ساله بشوم و حتی یک روز هم سابقه مدیریت در سازمان صدا و سیما را نداشتم. مهمترین پشتوانه‌های من، تجربه مدیریت حوزه هنری کودک و نوجوان و یاران تازه‌نفسی بود که در  مرکز اوج کودک و نوجوان گردهم آمده بودند.

اعتماد آقای پورمحمدی بزرگترین چتر حمایتی برای این کار بزرگ و راه‌اندازی کانالهای سه‌گانه پویا (خردسالان)، نهال (کودکان) و امید (نوجوانان) بود. (کسانی که با ایشان کار کرده‌اند؛ میدانند که این سپر بلا، چگونه به آنها اجازه داده تا نوآوری کنند و ایده‌هایشان را بسازند.) اگر برنامه‌های بزرگی در شبکه سه به پخش رسیده، بیش از همه مدیون همین پشتیبانیهای حاج اصغر بوده است.

بدون شک علی فروغی بدون حمایت آقای پورمحمدی نمیتواند فرمان شبکه سه را در دست بگیرد و حالا که آقای پورمحمدی قائم‌مقام معاون سیما شده و دوباره رسماً چتر حمایتش را روی سر همه شبکه‌ها گسترانده، کار کردن برای همه مدیران جوان معاونت سیما با مدیرانی که به جوان‌گرایی باور دارند، راحتتر است.

نوروز امسال نشانه‌ای از پوست انداختن تلویزیون بود. غول  رسانه ملی در حال نوزایی است و نگرانی ضدانقلاب از بازسازی و جوانگرایی «قرارگاه مقدم و فعال مقابله با جنگ نرم» قابل مشاهده است.

برای برادر رشیدم علی فروغی دعا می‌کنم و امیدوارم خداوند شانه‌های او را برای بر دوش کشیدن این بار سنگین، استوارتر کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.