سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

راهکار حمایت از کالای ایرانی در سینما و تلویزیون/۹

قهرمانی: نقش سینما و تلویزیون در راستای ترغیب مردم برای حمایت از کالای ایرانی بسیار مهم است/ برخی افراد تنها به فکر منافع شخصی شان هستند

محمد قهرمانی

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در پی نامگذاری سال ۹۷ به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: سازمان سینمایی و سازمان صدا و سیما با تدوین یک قانون فوری و لازم الاجرا باید فیلمسازان را از نشان دادن کالاهای خارجی در آثارشان منع کنند و به هنرمندان و سینماگران تأکید کنند تنها در صورتی فیلم ها و سریال های شان مجوز پخش می گیرد که اگر کالای خارجی در آن به تصویر کشیده می شود مورد تقبیح واقع شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نقش سینما و تلویزیون در راستای ترغیب اقشار مختلف مردم برای حمایت از کالای ایرانی بسیار مهم است. هر دوی این رسانه ها بسیار مهم و تأثیرگذار و پرمخاطب هستند و مردم مرتبا با این رسانه ها سر و کار دارند از این رو مسئولان و مدیران رده بالای سازمان سینمایی و سازمان صدا و سیما باید تدبیری اندیشه کنند تا همواره در فیلم ها و سریال ها برای کالای ایرانی تبلیغ شود.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای مهم و اساسی که می تواند در فیلم ها و سریال ها استفاده شود این است که آکسسوار و لوازم صحنه تماما ایرانی باشند و هیچ یک از برندهای خارجی در فیلم ها و سریال ها دیده نشوند. برخی تهیه کنندگان سینما و تلویزیون که به هر قیمتی اسپانسرهای مختلف خارجی می گیرند نیز باید کمی عرق ملی شان را تقویت کنند و به جای آنکه تنها به منافع فردی خودشان بیندیشند منافع جامعه را در نظر بگیرند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: همانطور که پیشتر هم اشاره کردم تدوین یک قانون لازم الاجرا و یک دستورالعمل موکد از سوی مقامات ارشد سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی می تواند موجبات آن را فراهم آورد تا ما دیگر در هیچ یک از فیلم ها و سریال های کشورمان شاهد تبلیغ برای کالاهای خارجی نباشیم و همه هنرمندان و سینماگران تنها مبلغی برای کالاهای ایرانی باشند.

قهرمانی در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد از برخی افراد که مدت ها است دم از اکران فیلم های خارجی در سینمای کشور می زنند اظهار داشت: اکران فیلم خارجی آسیب به سینمای کشور است. من نمی دانم چطور برخی افراد چنین مسائلی را مطرح می کنند و تنها به فکر منافع شخصی شان هستند و اصلا دلشان برای کشورشان نمی سوزد؟ ما حتی در تلویزیون مان هم دیگر نباید شاهد پخش سریال ها و فیلم های خارجی باشیم. مگر ما در کشورمان هنرمند کم داریم؟ مگر نمی توانیم فیلم ها و سریال هایی مبتنی بر فرهنگ ایرانی-اسلامی تولید کنیم که در این زمینه نیز باید دست به دامان غربی ها بشویم؟

وی در پایان این گفتگو متذکر شد: در زمانه ای که بسیاری از فیلم های ایرانی به دلیل تعداد اندک سالن ها و هزاران مشکل دیگر مدت های مدید است در صف اکران می مانند و بعد نیز در یک بازه زمانی کوتاه اکران می شوند و تهیه کننده آن ها ضرر می کند مبحث اکران خارجی فیلم ها خود به تنهایی یک ضربه مهلک و اساسی بر پیکره نحیف سینمای ملی و فرهنگ و هنر غنی کشورمان است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.