شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

سیدزاده در گفتگو با سینماپرس:

مدیرانی که شعار حمایت از سینمای مستقل می دهند چرا در عمل هیچ حمایتی از آن نمی کنند؟/ عدم عدالت در اکران باعث خشم و عصبانیت سینماگران مستقل شده است

سید امیر سیدزاده

سینماپرس: سیدامیر سیدزاده تهیه کننده سینما با انتقاد شدید از مسئولان و مدیران سینمای کشور گفت: مدیرانی که شعار حمایت از سینمای مستقل می دهند چرا در عمل هیچ حمایتی از بنده و امثال بنده نمی کنند؟ چرا هیچ یک از مسئولان سینمایی پاسخگوی اعتراضات ما نیستند و اصلاً ما را نمی بینند و انتقادات مان را نمی شنوند و روی شان را از ما برمی گردانند و اجازه می دهند مافیا هرکاری که دوست دارد در سینما انجام دهد؟

تهیه کننده فیلم سینمایی «ناخواسته» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه مجموع فیلم های بنده همیشه در محاق دیده نشدن بوده چرا که بنده جزو هیچ باند و مافیا و گروهی نیستم! همه فیلم های من فیلم هایی بوده اند که برای جامعه ساخته شده بودند اما مافیا و رانت خواران سینما که همه اختیار سینمای کشور را در دست خود گرفته اند هیچ گاه اجازه نداده اند که فیلم های ما در تاریخ های خوب اکران شود و ما مجبور بوده ایم که همواره به خواسته آن ها برای این که بیشتر ضرر نکنیم فیلم های مان را در هر تاریخ و زمان و شرایطی که شد اکران کنیم.

سیدزاده سپس با تأکید بر اینکه  عدم عدالت در اکران باعث خشم و عصبانیت همه سینماگران مستقل شده است اظهار داشت: هیچ چیز در سینمای ایران درست در جای خود قرار ندارد؛ سیستم تولید، اکران و چرخه به ثمر نشستن آثار سینمایی از دم غلط است؛ امروزه اغلب سینماگران مستقل که جزو هیچ گعده و مافیا و باندی نیستند از عدم عدالت در اکران به شدت ناراضی و معترض هستند و بنده هم همانند دیگران نسبت به این وضعیت بسیار ناراضی ام. من بسیار متأسفم که مسئولان فرهنگی حتی وظیفه خود نمی دانند که برای یک بار هم که شده جواب ما را بدهند!

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما چرا مدیران سینمایی هیچ اقدامی علیه باندهای مافیایی نمی کنند و بالعکس از رانت خواران و مافیا حمایت می کنند تصریح کرد: این روشن و واضح است که مسئولان و مدیران سینمایی بین اهالی سینمای کشور تبعیض قائل می شوند؛ این را همه ما می دانیم. بنده نیاز به حمایت مسئولان دارم و متوقع هستم که حدقل اگر نمی خواهند هیچ حمایتی از ما داشته باشند صریحاً عنوان کنند نه اینکه به ما وعده بدهند و بعد اصلاً روی خود را از ما برگردانند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «پاسیو» خاطرنشان کرد: همین فیلم «ناخواسته» که این روزها در بدترین شرایط اکران شده است را سال ها همین مافیای اکران نگذاشت روی پرده برود. بی عدالتی و تبعیض میان فیلم ها و فیلمسازان و تهیه کنندگان باعث شده تا فیلم های خوب پشت در اکران بمانند یا در شرایط بد اکران شده و ضرر اقتصادی برای تهیه کنندگان به همراه داشته باشند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم کارگروهی که برای رسیدگی به تخلفات اکران به ریاست آقای سیدضیاء هاشمی تعیین شده مشکلات بنده و امثال بنده را حل کند؛ من در حال حاضر امید چندانی به بهبود شرایط ندارم و فکر می کنم تا 50 درصد شرایط بهبود پیدا کند اما به آقای هاشمی ایمان دارم و امیدوارم ایشان بتوانند با مافیا و زیاده خواهان مقابله کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.