یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

برگزاری نشست خبری «لایه های دروغ»

فیلم «لایه‌های دروغ»

سینماپرس: کارگردان فیلم سینمایی «لایه‌های دروغ» در نشست خبری این فیلم گفت: «فیلمنامه فضای گانگستری زیادی داشته و در طبیعتا در ایران اجازه ساخت چنین فیلمی را نمی‌دهند. فیلم‌نامه نهایی بر اساس الگوی فیلم‌های «prison break» (فرار از زندان) نوشته شده است.»

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم «لایه‌های دروغ» شب گذشته شنبه ۲۳ تیرماه با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

دراین نشست خبری عوامل فیلم از جمله، محسن صرافی جانشین تهیه‌کننده، رامین سهراب کارگردان و بازیگر، روشنک گرامی بازیگر و ابراهیم اشرفی فیلمبردار اثر و دانیال سیاوش و جمعی از اهالی رسانه حضور داشتند.

محسن صرافی درباره کارگردان توضیح داد: رامین سهراب، کارگردان «لایه‌های دروغ» از ۶ سالگی ایران نبوده، در لس آنجلس تحصیل کرده و به ایران آمد تا اولین فیلم بلند خود را در این کشور بسازد.

در ادامه رامین سهراب گفت: فیلمنامه این فیلم هشت سال گذشته توسط امیر ماکویی، جو لِونه از نیویورک، ساموِیل آواینه از فنلاند نوشته شد. فیلمنامه اولیه مجوز نگرفت و ما با کمک آقای ماکویی فیلمنامه‌ای که امکان ساخت آن در ایران میسر باشد را نوشتیم. پدرم ۳۰ سال گذشته بنیانگذار ووشو در ایران بوده و گرچه ریسک ساخت فیلم اکشن در ایران بالا است و نمی دانم مردم چطور استقبال می‌کنند اما این ریسک بالا در صورتی که نتیجه خوبی به همراه داشته باشد، قطعا من را به‌عنوان بنیانگذار این شکل از فیلمسازی معرفی می‌کند، چرا که گروه خارجی را به ایران آوردم و سعی در ساخت فیلمی اکشن مطابق با استانداردهای جهانی داشته‌ام.

صرافی درباره علت تغییر فیلمنامه اشاره کرد: فیلمنامه فضای گانگستری زیادی داشته و در طبیعتا در ایران اجازه ساخت چنین فیلمی را نمی‌دهند. فیلم‌نامه نهایی بر اساس الگوی فیلم‌های «prison break» (فرار از زندان) نوشته شده و ما در محوریت قصه شاهد ربوده شدن دختری هستیم که برادر او به کمکش می‌رود. کارگردان این فضا را دوست دارد و پیش از این به دلیل همکاری در فیلم‌های اکشن خارج از ایران تجربه‌های زیادی در ساخت چنین فیلم‌هایی پیدا کرده است.

در ادامه ابراهیم اشرفی درباره نحوه فیلمبرداری «لایه‌های دروغ» گفت: بیشتر پلان‌ها اکشن بوده و بالطبع قابل تکرار  نبود، در نتیجه با دو دوربین و برخی مواقع با سه دوربین فیلمبرداری انجام شد. مارک‌هاپسن لنز واید انتخاب می کرد و من لنزهای بسته می گرفتم. فیلم اکشن خیلی دوست دارم وهمیشه در صدد کار در فیلم اکشن بوده ام. همچنین کار با مارک با وجود اینکه زبان مادری متفاوتی داریم، اما توضیحات را خیلی ملموس به من ارایه می کرد و خیلی از نظر دیدگاه کاری به یکدیگر نزدیک شدیم. همکاری در این فیلم تجربه خیلی خوبی برای من بوده است.

روشنک گرامی درباره همکاری با کارگردانی که تاکنون خارج از ایران فعالیت داشته، اظهار خوشحالی کرد و توضیح داد: تجربه همکاری با گروه غیر ایرانی تفاوت و امتیازهای زیادی داشته است. کارگردان‌ها بسیار منظم پیش رفت و تنها زمان گریم من گروه معطل بود که کاملا طبیعی است و روند بسیار سریع و از پیش فکر شده بودو این نظم برخلاف تجربه همکاری با گروه‌های دیگردر ایران است. ما در اجرا نقش‌ها بارها با کارگردان برای صحنه‌ها تمرین کردیم تا ضربه‌هاواقعا به بدن اصابت نکند و درعین حال کاملا طبیعی باشد.

جانشین تهیه‌کننده افزود: رامین سهراب نسبت به حضور بازیگران در نقش اکشن مطمِئن نبود، اما همه بازیگران نقش اکشن را به خوبی ایفا کردند.

کارگردان در ادامه بیان کرد: ایران بدلکاران زیادی دارد و متاسفانه فیلم اکشن در ایران ساخته نمی‌شود و از جمله دلایل فقدان فیلم‌هایی در فضای اکشن بودجه بالای مورد نیاز این فیلم‌ها است. امیدوارم «لایه‌های دروغ» سرآغاز ساخت فیلم‌های اکشن باشد.

صرافی گفت: شخصیت اول قصه آتش نشان است و به دغدغه‌های این حرفه اشاره می‌کند. سازمان آتش نشانی بر خلاف برخی سازمان‌ها که همکاری خوبی با عوامل فیلم‌ها ندارند، بسیار با ما همراه بوده اند. دو سازمان به ما کمک بسیاری کردند، ما با هلی شات‌های زیادی سر و کار داشتیم و مجوز این فعالیت با قرار گاه «ثار الله» بودکه بسیار همکاری خوبی داشتند و باید حتما از یاری آن‌ها تشکر کنیم. همچنین حضور دانیال سیاوش بسیار برای فیلم ارزشمند بوده است، زیرا علاوه‌بر حضور همیشگی او در گروه کارگردانی، تلاش زیادی برای آشنایی ما با سازمان آتش نشانی داشت. آتش نشان‌های عزیز برای فیلم ما بی دریغ فعالیت کردند.

دانیال سیاوش در راستای صحبت‌های محسن صرافی بیان کرد: سازمان اتش نشانی اسپانسر پروژه نبوده و با این وجود از کار ما حمایت کردند. پنج ایستگاه آتش نشانی و ۸۰ نیروی آتش نشانی با ما همکاری کردند و از همه مدیران سازمان ممنون هستم. همچنین تاکید می کنم که این قصه ارتباطی به پلاسکو نداشته و فقط هدف اشاره به قداست آتش نشان‌ها است. ما در این فیلم شاهد قصه ای هستیم که اتش نشان صرفا به دلیل اتش‌سوزی‌ها فعالیت نمی کند و گاهی بنا به دلایل دیگر باید حضور پیدا کند و این فیلم کاملا منطبق با واقعیتزندگی آتش نشان‌ها است.

رامین سهراب در پایان تاکید کرد: سعی داریم که این فیلم در جشنواره فیلم فجر اکران شود فیلم محصول شرکت sohrab production است و حتما در خارج از ایران هم اکران می‌شود. از ابتدا درصدد جذب سرمایه گذار و پخش کننده بوده است. فیلم برای پخش‌کننده‌ها جذاب بوده و تاکنون ۸۰ پخش کننده خارجی از اکران فیلم استقبال کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.