سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷

برنامه بعدی شبکه سوم سیما «آرگو» خواهد بود؟!

فیلم آرگو

سینماپرس: آیاعنوان دو برنامه‌ای که در فاصله زمانی یکماه با اسم‌های عجیب و غریب و مشابه با پدیده‌های هنری معارض جمهوری اسلامی در شبکه سوم سیماتولید شدند، حکایت از بد سلیقگی فرهنگی ندارد؟

به گزارش سینماپرس، ساختار و روند تولیدات اخیر شبکه سوم سیما، در مسیر تازه‌ای قرار گرفته و وارد فاز نوینی شده است. سه برنامه «کیوسک »، «ایرانیوم» و «فوتبالیست‌ها» از آخرین محصولات این شبکه محسوب می‌شوند. مستقل از کیفیت دو برنامه مذکور، ذکر یک نکته ظریف در مورد عنوان و نامگذاری موجب آگاهی بخشی در حوزه برنامه‌سازی منجر خواهد شد. عنوان و نام هر برنامه‌ای به بخشی از هویت آن برنامه بدل خواهد شد و ضروری است که در این مجال یادآوری کنیم

که عنوان «کیوسک» برازنده یک برنامه فرهنگی نیست. چون گروه موسیقیایی با همین عنوان به سرپرستی آرش سبحانی فعالیت می‌کند که تمام تولیداتش  معارضانه و بر علیه جمهوری اسلامی است.

«کیوسک» به عنوان یک گروه موسیقی سیاسی شناخته می‌شود که قطعات فراوانی با تم توهین، تمسخر و همجو سیاسی جمهوری اسلامی تولید کرده است. آرش سبحانی، خواننده گروه کیوسک از هنرمندان مورد حمایت شبکه‌ تلویزیونی صدای آمریکا و تلویزیون سیاسی ایران اینترنشنال است. سبحانی مدتی مجری برنامه پارازیت صدای آمریکا بود و هم اکنون برنامه استودیو شماره ۱۳ را در شبکه ایران اینترنشنال روی آنتن دارد.

در مورد برنامه ایرانیوم نیز ذکر این نکته ضروری است که عنوان ایرانیوم نام مستندی است به کارگردانی الکس تریمن است که  در مصاحبه با کارشناسان امور ایران و مخالفان سیاسی جمهوری اسلامی، به صورت وارونه‌ای و دروغین حکومت مستقر در ایران را به مردم دنیا معرفی می‌کند و  تاکید بر ساخت سلاح‌های اتمی توسط ایران  و تهدیدی جعلی که از جانب  ایران متوجه جهان است، از محورهای اصلی مستندمحسوب می‌شود.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/f/f5/Iranium.jpg

آیاعنوان دو برنامه‌ای که در فاصله زمانی یکماه با اسم‌های عجیب و غریب و مشابه با پدیده‌های هنری  معارض جمهوری اسلامی در شبکه سوم سیماتولید شدند، حکایت از بد سلیقگی فرهنگی ندارد؟ آیا برنامه بعدی شبکه نامش «آرگو» خواهد بود؟

*مشرق

نظرات

  • عقیل ۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۲۱:۴۱
    0 0
    برای آقای فروغی و تیم ایشان که به اسم حزب الهی مدیریت شبکه سه را به دست گرفتند متاسفم...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.