یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱

فیلم جدید «آیدا پناهنده» در ژاپن رونمایی می شود

فیلم سینمایی «پاییزِ نیکایدوها»

سینماپرس: فیلم سینمایی«پاییز نیکایدوها» به کارگردانی آیدا پناهنده در جشنواره فیلم «نارا» ژاپن رونمایی می شود.

به گزارش سینماپرس؛ فیلم سینمایی «پاییزِ نیکایدوها» به کارگردانی آیدا پناهنده با اتمام آخرین مراحل فنی، آماده نمایش شد.

تهیه کنندگی این اثر را نائومی کاواسه فیلمساز سینمای ژاپن و برنده دوربین طلا و جایزه بزرگ فستیوال فیلم کن بر عهده دارد و فیلم محصول مشترک ۲ کشور ژاپن و هنگ کنگ است. «پاییز نیکایدوها» به نویسندگی ارسلان امیری و آیدا پناهنده پاییز سال گذشته در ژاپن و در شهرهای قدیمی نارا و تِنری فیلمبرداری شده و داستان فیلم درباره آخرین بازمانده مرد خانواده نیکایدو است که باید برای بقای نام خانوادگی شان دست به انتخاب دشواری بزند.

در این فیلم بازیگران ژاپنی از جمله ماسایا کاتو، شیزوکا ایشیباشی، کازوکو شیراکاوا، کیتا ماچیدا، هانا هیدوکی، کایو ایسه ایفای نقش کرده اند. مدیریت فیلمبرداری فیلم را مرتضی قیدی برعهده داشته است و صدابردار ژاپنی کیکوچی نوبویوکی که تجربه همکاری با عباس کیارستمی را در فیلم «مثل یک عاشق» داشته است در این اولین تجربه بین المللی آیدا پناهنده، با وی همکاری داشته است.

کمپانی ژاپنی اِل. دی. اِچ ژاپن و اِمپررفیلم هنگ کنگ در تهیه این فیلم مشارکت داشته اند که با پایان تدوین فیلم توسط ارسلان امیری و اتمام مراحل فنی، این فیلم با نام ژاپنی «نیکایدو-کِ- مونوگاتاری» از چهارم ژانویه ۲۰۱۹ در ژاپن اکران سراسری خواهد شد.

این فیلم ۲۰ سپتامبر مصادف با پنجشنبه ۲۹ شهریور ماه در افتتاحیه فستیوال بین المللی فیلم «نارا» در  ژاپن با حضور کارگردان و عوامل آن همراه با برگزاری  کنفرانس خبری، رونمایی می شود.

این سومین فیلم سینمایی آیدا پناهنده، بعد از «ناهید» و «اسرافیل» است.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.