دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

سینمای مهجور دفاع مقدس/۱

شاه حسینی: مسئولان فرهنگی مانع از جریان سازی و تولید آثار ارزشی و دفاع مقدس می شوند/ اسفا برای سینمای فعلی ما که خانواده ها شرم می کنند فیلم هایش را تماشا کنند

انسیه شاه حسینی

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما همزمان با هفته دفاع مقدس با انتقاد از عملکرد مدیران سینمایی در رابطه با سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: حمایت و اشاعه ارزش های دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی وظیفه یکایک دستگاه ها و مسئولان فرهنگی و سینمایی است و بی توجهی آن ها به این دستاوردها می تواند جامعه را دچار ناهنجاری های مفرط و خسران کند.

کارگردان فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تجربه ثابت کرده فیلم های دفاع مقدس همیشه با حمایت ویژه از سوی مخاطبان مواجه می شوند و پرفروش ترین و پرمخاطب ترین فیلم های سینمایی ما هم در این گونه مهم بوده اند؛ امروز اگر ما با ناهنجاری های فراوان در جامعه، خانواده و کشور مواجه هستیم به دلیل این است که به صورت ۱۰۰ درصدی از ارزش ها و آرمان های انقلابی و دفاع مقدسی دور شدیم.

وی ادامه داد: مسئولان فرهنگی کشور با بی تدبیری مفرط ما را از فضای آموزشی و تربیتی و فرهنگی دفاع مقدس دور کرده اند و باعث شده اند تا ما در مقابل نفوذ فرهنگی و جنگ نرم بیگانگان و دشمنان آسیب پذیر شویم و به خصوص نسل جوان ما به سمت رفتارهایی گرایش پیدا کنند که در آن رفتارها هیچ نشانی از روحیه انقلابی گری و آرمان های دوران دفاع مقدس که شهدای بسیاری برای عدم آسیب رسیدن به این آرمان ها خون دادند، دیده نمی شود!

شاه حسینی با انتقاد شدید از متولیان فرهنگی و سینمایی کشور اظهار داشت: مسئولان با بی تدبیری هرچه تمام تر بدون مهندسی و استراتژی مشخص سینما را به پیش می برند و به جای آنکه اجازه دهند آثار ارزشی و استراتژیک ساخته شوند از آثاری حمایت می کنند که به جای جریان سازی های مثبت به نفع کشور و جامعه جریان سازی های منفی دارند و سینما و اجتماع را دچار بحران می کنند.

این سینماگر با بیان اینکه اسفا برای سینمای فعلی ما که دیگر خانواده ها شرم می کنند فیلم هایش را تماشا کنند تصریح کرد: نباید وضعیت سینمای ما این گونه باشد که یک پدر شرم کند با دخترش به سینما برود و فیلم هایی را ببیند که در آن ها حرکات سخیف و کلمات رکیک وجود دارد!؛ من به طور قاطع عرض می کنم که بخش عمده ای از ناهنجاری های امروز کشور ما به دلیل دور شدن از ارزش های اسلامی و انقلابی و دفاع مقدسی است و اگر کار فرهنگی درست در این حوزه ها صورت گیرد ما می توانیم شاهد دستاوردهای خوب و ارزشمندی برای جامعه باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» در پایان این گفتگو متذکر شد: ما مرهون و مدیون دفاع مقدس هستیم اما متأسفانه امروزه تمامی کارهای مان در این حوزه مهم به صورت تشریفاتی شده است. ما باید از تشریفات دست بکشیم و تمامی تلاش خود را به کار ببندیم تا برای جامعه و به خصوص نسل جوان که در معرض تهاجم فرهنگی بیگانگان قرار دارد خوراک مناسب فرهنگی تهیه کنیم؛ مسئولان فرهنگی باید با توجه به سینمای ارزشمند دفاع مقدس فرهنگ را از رخوت و ولنگاری نجات دهند.

اخبار مرتبط

نظرات

  • رضا ۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۰۸:۳۴
    0 0
    وقتی میلیاردها تومان را خرج ساخت فیلم دفاع مقدس می کنید و آخرش باید به شخصیت شهدا شک کنیم و نتوانسته اید حقی را که شهدا به گردن ما دارند را به درستی ادا کنید دیگر چه توقعی دارید؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.