جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳

سخنگوی ارتش مطرح کرد؛

آمادگی و اشتیاق ارتش برای تکرار تجربه «شوق پرواز» در سیما و سینما

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران

سینماپرس: سخنگوی ارتش با اشاره به تلاش‌های ارزشمند زنده‌یاد یدالله صمدی در به تصویر درآوردن شخصیت متعالی شهید بابایی از آمادگی برای حمایت از تولیدات مشابه در سینما و تلویزیون گفت.

به گزارش سینماپرس، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم تشییع زنده‌یاد یدالله صمدی گفت: همه هنرمندان و بزرگوارانی که در حوزه کارهای ارزشی و مرتبط با دفاع مقدس کار می‌کنند، در کنار هنرمندان فعال در دیگر حوزه‌ها که همه برای کشور عزیز هستند، برای مردم، آزادگان، جانبازان و رزمندگان، جایگاه خاص و ویژه‌ای دارند. یدالله صمدی هم با توجه به اراده‌ای که در ساخت سریال کم نظیر «شوق پرواز» داشت نشان داد که می‌توان موضوعات مرتبط با دفاع مقدس را تا جایی جذاب کرد که این مجموعه همچنان در صدر آثار منتخب مخاطبان تلویزیون قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: یدالله صمدی ثابت کرد که می‌توان ابعاد متعالی شخصیت‌های بزرگی مانند شهید بابایی را به بهترین شکل ممکن در قالب آثار نمایشی برای مردم تشریح و تبیین کرد. کار بزرگ آقای صمدی حتما این ارزش را داشت که همه ما به یادش باشیم و درود و صلوات به روح این هنرمند ارزشمند بفرستیم. او هنرمندی بود که توانست مردم را با یکی از ستاره‌های درخشان آسمان دفاع مقدس آشنا کند.

تقی‌خانی در ادامه درباره دلایل تکرار نشدن تجربه‌هایی از جنس «شوق پرواز» در قالب همکاری با دیگر سینماگران و هنرمندان برای شناساندن دیگر شهدای دفاع مقدس هم گفت: مجموعه ارتش آمادگی، میل و اشتیاق تولید آثار بزرگ دیگری از این دست را دارد، اما بدیهی است که این یک فرآیند دوسویه است. بخشی از آن اشتیاق ارتش است و بخش دیگر احساس تکلیف فیلمسازان بزرگ و کارگردانان عزیز ما است. درباره «شوق پرواز» شاهد یک کار تیمی از سوی مجموعه‌های مختلف اعم از ارتش، صداوسیما و هنرمندان بودیم که حاصل آن یک اثر بزرگ بود.

وی افزود: امید داریم با توجه به نکات ارزشمندی که در همین روزهای اخیر از سوی مقام معظم رهبری هم مورد تاکید قرار گرفت، بتوانیم از دل گنج دفاع مقدس بازهم آثار فاخر متعددی را تولید کنیم.

سخنگوی ارتش در پایان تاکید کرد:‌ امیدواریم این مسیر هم در سینما و هم در تلویزیون پیگیری شود زیرا هر یک از این دو مدیوم مخاطبان و جایگاه خود را دارند و در هر دو زمینه به نظر می‌رسد که همچنان جای پرداختن به اسطوره های دفاع مقدس خالی است.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.