دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

رئیس سازمان سینمایی:

در جشنواره سی‌وپنجم فیلم کوتاه با یک جهش رو به جلو مواجه هستیم

بازدید محمدمهدی حیدریان از سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: فیلم کوتاه به سرعت به عنوان یک مدیای قابل تامل جدی، خودش را معرفی کرده است و فیلمسازان جدی نیز کارهای جدی خود را در این قالب عرضه می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی حیدریان درباره روند برگزاری جشنواره سی و پنجم گفت: اگر یک گام به عقب برگردیم و نگاهی به فیلمسازی کوتاه داشته باشیم تحول اساسی در آن پیش آمده است و روند رو به رشدی دارد. فیلم کوتاه به سرعت به عنوان یک مدیای قابل تامل جدی، خودش را معرفی کرده است و فیلمسازان جدی کارهای جدی خود را در این قالب عرضه می‌کنند. اینکه فیلم کوتاه در ایران با این شدت صاحب هویت می‌شود و هویت خود را به عنوان یک مدیای حرفه‌ای می‌پذیرد، زمینه و سرمایه اصلی برای رشد و پیشرفت فیلم کوتاه است.

وی ادامه داد: به نظرم فیلم کوتاه به عنوان مقصد فیلمسازی در بسیاری از فیلمسازان جا افتاده است و در بسیاری از فیلم‌بین‌های حرفه‌ای نیز این اتفاق افتاده است. با اکران عمومی که در سینمای هنر وتجربه داریم این ارتباط با مردم نیز ایجاد شده است و مخاطبان امروز فیلم کوتاه را جدی می‌گیرند.

رئیس سازمان سینمایی همچنین اظهار کرد: جشنواره امسال محل تلاقی این اتفاقات است. به همین خاطر ما حس یک جهش در این دوره را داریم. وقتی در ایام جشنواره تا ساعت ۲ بامداد نمایش فیلم کوتاه داریم و علاوه بر صندلی‌ها مخاطبان علاقمند روی پله‌ها نیز می‌نشینند این سندی است بر ادعای من. همچنین میزان استقبال خارجی‌ها و کشورهایی که در جشنواره حضور دارند نیز اهمیت دارد. ما از کشورهای متنوعی که خود را صاحب تصویر می‌دانند مانند امریکا و فرانسه فیلم داریم. در واقع این جشنواره و فیلم کوتاه ایران توانسته است خودش را به عنوان یک امر حرفه‌ای به دنیا نیز معرفی کند. داورانی که آمده‌اند نیز با همین نگاه آمده‌اند و آثار ارسالی نیز با همین نگاه است و آینده جشنواره تعالی همین وضعیت خواهد بود. ما در دنیا می‌توانیم به عنوان یکی از مراکز جدی فیلم کوتاه خودمان را تثبیت و معرفی نماییم.

حیدریان درخاتمه خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا دفاتر انجمن سینمای جوان را در مناطق تحت پوشش افزایش دهیم و این معنایش تولید بیشتر و حضور جدی‌تر فیلمسازان در این عرصه است.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱۸ تا ۲۲ آبان ماه در پردیس ملت در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.