شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱

سریال‌های درخشنده و جوزانی در حال نگارش

سیدعباس فاطمی رییس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما

سینماپرس: رییس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما ضمن ارائه گزارشی از تولیدات این مرکز، آخرین وضعیت پروژه‌های در دست تولید پوران درخشنده، مسعود جعفری جوزانی و محمدحسین لطیفی را تشریح کرد.

به گزارش سینماپرس، سیدعباس فاطمی رییس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما با اشاره به اصلاحات جدید در چارت این مجموعه بیان کرد: پیش از این حوزه پویانمایی و مستند هر دو زیر نظر یک مدیریت بودند اما در ساختار جدید، مدیریت این دو حوزه تفکیک شده است چراکه نظر خود رییس سازمان صداوسیما این بود که به دلیل اهمیت پویانمایی، این حوزه ساختار مستقلی داشته باشد.

وی ادامه داد: فعالیت پویانمایی در استان‌ها به لحاظ حجم و ظرفیت انسانی بسیار قوی است و به همین دلیل قرار است در واحد مجزایی مجموعه‌های مرتبط با پویانمایی بررسی شوند.

فاطمی درباره رویکرد ساخت تله‌فیلم در معاونت امور استان‌های صداوسیما هم گفت: در برنامه پنج ساله ساخت حدود ۵۰ تله فیلم در سال برای مرکز سیمای استان‌های صداوسیما پیش‌بینی شده است. امسال هم تولید ۱۸ فیلم با موضوع انقلاب را در دستور کار داریم که برخی همین امسال به پخش می‌رسند و برخی هم سال بعد از تلویزیون روی آنتن می‌روند.

وی درباره سریال‌های در دست تولید و نگارش اظهار کرد: سریال «جلال» با محوریت قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در مرکز آذربایجان شرقی ساخته می‌شود. کارگردان این سریال حسن نجفی و تهیه‌کننده آن مهدی کریمی است که در ساخت فیلم‌های مهم سینمایی نقش داشته است. همچنین سریال «بانوی سردار» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی مراحل پس از تولید را می‌گذراند.

فاطمی با اشاره به ساخت سریالی با محوریت نوجوانان عنوان کرد: سریال «گنج راه شیری» به کارگردانی فرهاد مهرانفر را هم در دستورکار داریم که برای نوجوان ساخته می شود، داستان این سریال به دل تاریخ می‌رود و در روایت آن از جلوه‌های ویژه بهره گرفته می‌شود.

وی از ساخت اثری در حوزه آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: سریال «پرواز پروانه‌ها» به کارگردانی احسان صادقی جهانی و تهیه‌کنندگی علیرضا ظریف با محوریت آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در مرکز زنجان ساخته می‌شود. احسان جهانی تله فیلم‌های خوبی داشته و این سریال و پروژه «جلال» نیز در پشت صحنه هم از تیم حرفه ای برخوردار هستند.

فاطمی همچنین درباره سریال‌هایی که قرار بود توسط مسعود جعفری‌جوزانی و پوران درخشنده ساخته شود اعلام کرد: سریال «سعدی خواجو حافظ» در حال نگارش است و متن این سریال هم هنوز تصویب نشده چون پژوهش سنگینی دارد و حدود ۲۰ استاد دانشگاه مشغول کار روی آن هستند.   جعفری جوزانی هم گویا قرار است پیش از این سریال درگیر یک کار سینمایی شود. سریال «مستوره اردلان» هم توسط پوران درخشنده در حال نگارش است.

رییس مرکز سیمای استان‌ها درباره زمان تولید و تصویربرداری «سردار سنجرخان» اظهار کرد: متن این سریال آماده است و پیش تولید آن که قرار است به کارگردانی محمدحسین لطیفی ساخته شود احتمالا تا آخر سال انجام می‌شود تا سال آینده کلید بخورد.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.