جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

واکنش نتفلیکس به یک چالش اینترنتی خطرناک

نتفلیکس

سینماپرس: پس از آنکه مخاطبان فیلم «جعبه‌پرنده» از تولیدات نتفلیکس اقدام به راه اندازی چالش خطرناکی در فضای مجازی کردند، این کمپانی با انتشار توئیتی نسبت به تقلید از شخصیت های این فیلم هشدار داد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوودریپورتر، نتفلیکس در توئیتی نسبت به موج اینترنتی تقلید از شخصیت‌های یکی از تولیدات این کمپانی واکنش و هشدار داد. نتفلیکس این هشدار را در رابطه با نوعی ترند و بازی جدید اینترنتی داده است که طی آن مردم با تقلید از بازیگران فیلم «جعبه‌پرنده» با بستن چشمانشان دست به حرکت‌های خطرناک همچون رانندگی، اسکیت‌رانی و یا بالا رفتن از پله‌های برقی می‌زنند.

«جعبه‌پرنده» نام یکی از جدیدترین محصولات غول رسانه‌ای آنلاین دنیا یعنی نتفلیکس است که چندی پیش نامش با ثبت یک رکورد تیتر خبرگزاری‌ها شد و آن خبر نتفلیکس مبنی بر این بود که این فیلم با ۴۵ میلیون بازدید رکورد بالاترین تعداد بیننده در ۷ روز اول اکران یک محصول در تاریخ این کمپانی را از آن خود کرده است.

«جعبه‌پرنده» درامی ترسناک و پسارستاخیزی است که از کتابی به همین نام به قلم جاش مالرمن اقتباس شده است. فیلم درباره نیرو و موجودات عجیبی است که در سرتاسر جهان پخش شده و هر کس به آن‌ها نگاه کند با خودکشی خود را از بین می‌رود. در این بین مادری با بازی ساندرا بولاک با بستن چشمان خود و فرزندانش در تلاش است تا با عبور از جنگل جان خود را نجات دهند.

حال تحت تاثیر این فیلم، هشتگی با نام #BirdBoxChallenge در شبکه‌های اجتماعی راه افتاده است که در آن مردم به تقلید از داستان «جعبه‌پرنده» تلاش می‌کنند با چشمانی بسته دست به انجام کارهای روزمره‌ای بزنند که می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد. این چالش توجه نتفلیکس را برانگیخته و این کمپانی با نوشتن توئیتی نسبت به عواقب این کار هشدار داده است.

نتفلیکس در توییت خود نوشته است: باور نمی‌کنم که این را باید بگویم، ولی لطفا با این چالش جعبه‌پرنده به خودتان آسیب نزنید. ما نمی‌دانیم این ماجرا از کجا شروع شد و از عشق و لطف شما ممنونیم ولی «دختر» و «پسر» (شخصیت‌های خردسال فیلم) تنها یک آرزو برای ۲۰۱۹ دارند و آن این است که بایت این بازی‌های اینترنتی کارتان به بیمارستان نکشد.

بنا بر آمار توئیتر، در ۳۰ روز گذشته بیش از ۸ میلیون توییت درباره «جعبه‌پرنده» در این شبکه اجتماعی پست شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.