یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

محمدرضا زمردیان:

نزدیک به ۳هزار اثر به هفتمین دوسالانه تجسمی کانون ارسال شد

محمدرضا زمردیان

سینماپرس: نمایشگاه آثار برتر هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز ۷ بهمن آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت. نزدیک به ۳هزار اثر در ۶ رشته هنری در این دوره شرکت داده شده است.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تشریح دوسالانه ملی هنرهای تجسمی آفرینش، گفت: هم‌زمان با آغاز جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام مبارک دهه فجر، هفتمین دوره این دوسالانه با محوریت شعار سال ۹۷ کانون «تمرین زندگی» و موضوع «رنگ مهربانی» برگزار می‌شود.

زمردیان با بیان این‌که آثار ارسالی از سوی هنرمندان کودک و نوجوان عضو مراکز کانون در سراسر کشور نهم دی‌ سال جاری از سوی ۱۵ داور در رشته‌های نقاشی، عکاسی، سفال‌گری، خوش‌نویسی و هنرهای بومی و سنتی مورد بررسی و داوری قرار گرفت، یادآور شد: در این دوره ۱۲۸۹ اثر نقاشی، ۳۷۲ خوش‌نویسی، ۴۳۳ سفال‌گری، ۴۰۲ عکس و ۴۰۰ هنر دستی بومی و سنتی به دبیرخانه ارسال شد که با توجه به آرای داوران در ۴ گروه سنی شرکت کننده، ۱۲ اثر در رشته نقاشی، ۱۱ اثر در رشته عکاسی،۱۲ اثر در رشته سفال‌گری، ۹ اثر در رشته خوش‌نویسی، ۹ اثر در رشته هنرهای بومی و سنتی (صنایع دستی) و ۹ اثر در رشته هنرهای بومی و سنتی (عروسک سازی) انتخاب شدند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری در خصوص هدف اصلی برگزاری دوسالانه ملی هنرهای تجسمی «آفرینش» گفت: به منظور شناسایی و شکوفایی خلاقیت‌های هنری کودکان و نوجوانان این جشنواره فرصتی است تا علاقه‌مندان در سراسر کشور در چهار گروه سنی ۴ تا ۶، ۷ تا ۹، ۱۰ تا ۱۲ و همچنین ۱۳ تا ۱۸ سال خروجی کارگاه‌های آموزشی را در قالب جشنواره به ارزیابی بگذارند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که آثار برگزیده‌ هنرمندان به صورت نمایشگاه و کتاب دوسالانه‌ هنرهای تجسمی «آفرینش» ارایه می‌شود، یادآور شد: هدایا و لوح‌های تقدیری تهیه شده که به استان‌ها ارسال می‌شود و بر همین اساس مراسم جشن قدردانی از هنرمندان برگزیده در استان‌ها برپا خواهد شد.

وی در پایان گفت: نمایشگاه آثار دوسالانه تجسمی آفرینش از ۷ بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب، نگارخانه شهید طاها به نمایش گذاشته می‌شود و بازدید برای علاقه‌مندان آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.