یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

بررسی فیلم «اسرافیل» در سومین نشست سینماتک پانتئون

نمایش «اسرافیل» در سینماتک پانتئون

سینماپرس: سومین نشست سینماتک پانتئون با اکران فیلم «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده و برگزاری پنل تحلیل با عنوان «دمیدن بر صور جدایی» برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، در سومین نشست سینماتک پانتئون به دبیری زینب لک و محمدحسین میربابا فیلم سینمایی «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده تحلیل می‌شود.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «ماهی زن میانسالی است که به تازگی پسر جوانش را در سانحه رانندگی از دست داده است. بهروز که عشق قدیمی و ناکام او بود بعد از سال‌ها از کانادا بازگشته است تا زمین‌هایش را به فروش برساند و با دختر جوانی به نام سارا که از طریق دنیای مجازی با هم آشنا شده‌اند ازدواج کند و به کانادا باز گردد. مواجهه بهروز و ماهی در محیط بسته و سنتی شهری که در آن زندگی می‌کنند خاطرات عشق قدیمی میان آنها و مصائبی را که از سر گذرانده‌اند، زنده می‌کند.

در این برنامه علاوه بر نقد و بررسی فیلم، تصویر زن در سینمای معاصر ایران مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

این نشست با برگزاری برنامه تحلیل با عنوان «دمیدن بر صور جدایی» با سخنرانی محمدحسین میربابا و مستانه مهاجر، آیدا پناهنده روز دوشنبه مورخ ۱۳ اسفند ساعت ۱۶ الی ۱۹:۳۰ در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

پوستر این نشست را آرمین رنگانی مدیر هنری سینماتک و تیزر تبلیغاتی آن را مجید باقرزاده مدیر اجرایی و فرهنگی سینماتک طراحی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.