یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

آرزوی بازیگران سینما و تلویزیون در سال نو؛

هنرمندان رفع مشکلات اقتصادی را آرزو کردند/ ای کاش اندیشه و خرد به سینمای کشور بازگردد!

اسکندری-امیرسلیمانی-امینی-باقربیگی-برومند-پیردوست-رویگری-لرستانی-معینی-ناجی

سینماپرس: همزمان با فرا رسیدن سال جدید، سینماپرس با تعدادی از بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر کشور درباره آرزوهایشان در سال جدید گفتگو کرد که مروری بر آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نوروز یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران باستان است که امروزه همچنان هزاران سال گذشته با شور و اشتیاق خاصی در میان مردم ایران و برخی از کشورهای فارسی زبان گرامی داشته می شود. در اسلام و به ویژه آیین تشیع نیز به نوروز به عنوان روزی خجسته نگاه شده است و برای گرامی داشتن آن تاکیدات فراوانی صورت گرفته است. مردم ایران همه ساله از یک ماه مانده به نوروز با آیین های باشکوهی همچون خانه تکانی،  گستراندن سفره هفت سین و امثالهم به استقبال بهار می روند...

سینماپرس برآن شد تا همزمان با نوروز ۱۳۹۸ با هنرمندان راجع به آرزوهایشان در سال جدید به گفتگو نشسته و از آرزوهای آن ها جویا شود. از همین رو با ۱۰ بازیگر سینما و تلویزیون کشور آقایان و خانم ها: ستاره اسکندری، کمند امیرسلیمانی، پویا امینی، مهدی باقربیگی، احترام برومند، سعید پیردوست، رضا رویگری، شهره لرستانی، گیتی معینی و رضا ناجی به گفتگویی کوتاه نشستیم که ماحصل این گفتگوها را در ذیل می‌توانید مرور کنید.

*لازم به ذکر است اسامی هنرمندان در این گزارش بر اساس حروف الفبا ذکر شده است.

*****************

بازگشت اندیشه به سینمای کشور بزرگترین آرزوی من است!

ستاره اسکندری بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر با بیان اینکه بازگشت اندیشه به سینمای کشور بزرگترین آرزوی من در سال جدید است اظهار داشت: امیدوارم در سال جدید مانند سال گذشته شاهد تولید و اکران انبوه فیلم های سخیف و بی خاصیت نباشیم و کمی متر و معیار فروش در سینمای کشور جا به جا شود.

امیدوارم اتفاقی در سینما بیفتد که مانند دهه ۶۰ و ۷۰ خود فیلم ها مهم باشند و تبلیغات کاذب پیرامون فیلم ها باعث پرمخاطب بودن شان نشوند؛ همچنین آرزو می کنم اتفاقی بیفتد تا پرفروش یا کم فروش بودن فیلم دلیلی بر موفقیت یا عدم موفقیت فیلم ها محسوب نشود. ای کاش همه اهالی سینما در سال جدید به این نتیجه برسند که سینما رسالتی مهم دارد و نباید درگیر مسائل حاشیه ای و بی اهمیت باشد.

امیدوارم تعادل و انصاف در سینما برقرار شود!

کمند امیرسلیمانی دیگر بازیگر مطرح سینما و تلویزیون نیز در این زمینه به سینماپرس گفت: آرزوی من این است که در سال جدید هیچ فیلسازی پشت درهای بسته اداری نماند و همه هنرمندان بتوانند کار و فعالیت کنند. امیدوارم مسئولان در سال جدید برای هنرمندان درهر رشته هنری آرامش فکری ایجاد کنند و شرایطی را مهیا کنند تا هنرمندان بدون دغدغه بتوانند کارهای خلاقانه و هنری ارزشمندی بسازند و به جامعه ارائه کنند.

همچنین امیدوارم در سال جدید تعادل و انصاف در سینما برقرار شود و جدا از سینما برای یکایک مردم خوب کشورم آرزوی سالی توأم با آرامش خیال و دل خوش آرزو می کنم و امیدوارم که هیچ کس دغدغه و مشکلی در زندگی اش نداشته باشد.

آرزوی من این است که اتفاقات تلخ سال ۹۷ دیگر تکرار نشود!

پویا امینی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون نیز با بیان اینکه در سال ۹۷ اتفاقات ناراحت کننده و تلخی در کشور رخ داد که مردم را بسیار اذیت کرد اظهار داشت: آرزوی من این است که اتفاقات تلخ سال ۹۷ دیگر تکرار نشود و اتفاقات تلخ و ناخوشایند جای خود را به اتفاقات زیبا و شیرین در سال ۹۸ بدهند و این سال با تمام خوبی هایش در ذهن مردم ماندگار شود.

برای سینمای کشور هم آرزو دارم از شر فیلم های سخیف و دم دستی خلاص شود و آثاری فاخر و ارزشمند و درخور شأن مردم شریف کشورمان تولید گردد؛ امیدوارم برخی افراد سینما را با بنگاه اقتصادی اشتباه نگیرند و سعی کنند از پتانسیل مخاطبان برای فرهنگ سازی و آموزش و بهره وری های ارزشمند استفاده کنند نه اینکه سطح سلیقه آن ها را روز به روز بیشتر دچار تنزل نمایند.

از بین رفتن اختلاس، دزدی، تورم و گرانی آرزوی من در سال جدید است!

مهدی باقربیگی دیگر بازیگر سینما و تلویزیون نیز در این باره اظهار داشت: امیدوارم سینما در سال جدید ابزار و رسانه ای برای تفریح سالم خانواده ها شود و فیلم هایی در سینما ببنیم که برای مردم سرشار از امید و نشاط باشند. امیدوارم سینما در سال جدید از شر فیلم های چرک و سیاه و تلخ و همچنین طنزهای هجو و سخیف و بی ارزش خلاص شود و فیلمسازان دست از ساخت این نوع آثار برداند.

ما ادبیات بسیار غنی در کشورمان داریم که می توانند دستمایه تولید ده ها اثر ارزشمند قرار بگیرند و همه مردم از مواهب آن بهره مند شوند اما متأسفانه با اهمال کاری از سوی مدیران و فیلمسازان شاهد هستیم که سینما مرتباً به جای پیشرفت محتوایی در حال پسرفت است.

از سوی دیگر باید بگویم از بین رفتن اختلاس، دزدی، تورم و گرانی هم یکی دیگر از آرزوهای من در سال جدید است. امیدوارم مردم خوب و شریف کشور ما در سال جدید به حق واقعی شان برسند و از گرفتاری های متعددی که همه ما روزانه با آن ها روبرو هستیم خلاص شویم. امیدوارم همه مردم با یکدیگر مهربان باشند و سعی برای کمک به یکدیگر داشته باشند. نباید یادمان برود که ما ایرانی هستیم و معروف به صداقت و مهربانی؛ امیدوارم در سال جدید این خصیصه های ارزشمند پررنگ شوند و اگر مسئولان به فکر مردم نیستند لااقل خودمان به فکر خودمان باشیم!

عدم امنیت اقتصادی و مالی باعث ایجاد دلشوره و نگرانی در سطح جامعه شده و آرزوی من برطرف شدن این معضل مهم است

احترام برومند هنرمند پیشکسوت کشور با بیان اینکه فرهنگ و هنر از همه بخش های دیگر کشور وضعیت اش بهتر است اظهار داشت: آدم وقتی سینما و تئاتر و کنسرت می رود احساس آرامش می کند. درست است که هنرمندان با مشکلات فراوانی روبرو هستند اما نتیجه کارشان قابل تقدیر و ستایش است و ان شاالله بیش از گذشته موفق باشند.

اما متأسفانه یکی دو سال گذشته سال های خوبی برای عموم مردم نبوده؛ عدم امنیت اقتصادی و مالی دلشوره و نگرانی  فروانی در جامعه به وجود آورده و آرزو می کنم سال جدید و سال های آینده، سال هایی باشد که ضمن اینکه سربلندی خودمان را در دنیا حفظ می کنیم از این دلشوره ها و نگرانی هایی که مقداری از آن مربوط به مسائل مالی است و بخشی اجتماعی است کم شود.

امیدوارم در سال جدید دست هیچ ایرانی پیش کسی برای تأمین معیشت روزانه اش دراز نباشد!

سعید پیردوست بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون کشور همزمان با آغاز سال نو به سینماپرس گفت: در سال جدید برای مردم و برای کشورم آرزوی سلامتی و آرامش دارم. امیدوارم کشورمان در صلح و صفا باشد و اتحاد و انسجام میان مردم وجود داشته باشد. امیدوارم در سال جدید دست هیچ ایرانی پیش کسی برای تأمین معیشت روزانه اش دراز نباشد و خداوند به ملت ایران صبر و سعادت عطا کند تا همه بتوانند سربلند و سرافراز زندگی کنند و آبروی خودشان و اعضای خانواده شان حفظ شود.

همچنین آرزو می کنم در سال جدید سینمای کشور شاهد حضور مدیرانی دلسوز باشد که دلشان برای سینما بتپد و به خواسته های هنرمندان توجه کنند و سعی داشته باشند تا نیازهای آن ها را برطرف کنند. امیدوارم مشکلات معیشتی گسترده، بیکاری و کم کاری و نابسامانی در سینما از بین برود و هنرمندان دردمند و زجرکشیده که مدت ها است با کمبودهای فراوان روبرو هستند بار دیگر به ارزش و جایگاه واقعی شان بازگردند؛ به خصوص آرزو می کنم در سال جدید مسئولان برای هنرمندان پیشکسوت هم اهمیت قائل شوند و به آن ها توجه ویژه ای داشته باشند. مسئولان همچنین نباید خانواده های هنرمندان درگذشته سینما را فراموش کنند و باید همواره از آن ها نیز حمایت کنند.

رفع بحران اقتصادی مهمترین آرزوی من در سال نو است!

رضا رویگری بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون در گفتگو با سینماپرس تأکید کرد: رفع بحران اقتصادی مهمترین آرزوی من در سال نو است! امیدوارم مردم کشورمان در سال جدید سلامت و شاد باشند و وضع اقتصادی شان خوب باشد و غم نان نداشته باشند. امیدوارم خداوند متعال در سال جدید شناخت و آگاهی بیشتری به مرم بدهد تا همه دست در دست یکدیگر داده و مشکلات را از سر راه شان بردارند.

همچنین امیدوارم مسئولان سینمای کشور هم به فکر هنرمندان به خصوص هنرمندان قدیمی که اینک بیکار هستند باشند و قدر و ارزش آن ها را بدانند و هوای یکایک آن ها را در این شرایط اقتصادی بحرانی داشته باشند. من امیدوارم کشورمان در سال 98 در همه زمینه ها وضعیت بهتری را تجربه کند و مردم بتوانند راحت تر زندگی کنند.

بزرگترین آرزوی من تولید اولین فیلم سینمایی ام در سال جدید است!

شهره لرستانی بازیگر سینما و تلویزیون نیز در این باره به سینماپرس گفت: امیدوارم در سال جدید یک ضابطه کلی در سینمای کشور حکمفرما شود و روابطی که منجر به بیکاری عده کثیری از اهالی هنرمند مستعد، حرفه ای و توانای کشور شده از بین برود. همچنین امیدوارم بتوانم در سن ۵۳ سالگی اولین فیلم سینمایی ام را تولید کنم؛ متأسفانه علیرغم تمام هجران هایی که طی سال های اخیر داشته ام و برخوردهای بسیار نامناسبی که از طرف شورای تصویب فیلمنامه با بنده طی ۵ سال گذشته شده هنوز نتوانسته ام این کار را به سرانجام برسانم و بزرگترین آرزوی من تولید اولین فیلم سینمایی ام در سال جدید است.

مشکل اصلی امروز سینمای کشور مشکل مالی و ورود پول هایی بدون پشتوانه فرهنگی و به قصد پولسازی است. آدم های زیادی به همین علت به سمت سینما به عنوان سرمایه گذار و تهیه کننده کشیده شده اند و متأسفانه این اتفاق عواقب بدی برای سینما داشته است. این افراد تنها به فکر بازگشت سرمایه شان هستند و اصلاً به محتوا فکر نمی کنند و حاضر هستند برای فروش بیشتر آثارشان هر محتوای سطحی را به خورد مخاطب بدهند. سینمای ایران امروزه درگیر مونوپل عجیب و غریب شده به نحوی که از صدها عضو انجمن بازیگران خانه سینما سالانه فقط ۸۰ نفر در آثار مشغول به کار می شوند و هیچ ارگان و نهادی به فکر سایر سینماگران و چگونگی تأمین معاش و زندگی آن ها نیست؛ این اتفاق نه تنها در انجمن بازیگران که در سایر انجمن ها و صنوف دیگر مانند انجمن فیلمنامه نویسان، فیلمبرداران، کارگردانان و قس علی هذا هم دیده می شود؛ من از صمیم قلب آرزو می کنم این مشکلات گسترده در سینمای کشور به زودی برطرف شود.

آرزوی من بازگشت عزت ملت ایران است؛ تا کی باید شاهد صف های عریض و طویل برای گوشت و شکر و مرغ و... باشیم و مردم بی حرمت شوند!؟

گیتی معینی دیگر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز با انتقاد شدید از شرایط بسیار بد اقتصادی که گریبان یکایک مردم در کشور را گرفته اظهار داشت: قطعاً هر ایرانی برای سربلندی کشورش و سرافرازی مردمش آرزو دارد. آرزوی من بازگشت عزت به ملت ایران در سال جدید است؛ ما تا کی باید شاهد صف های عریض و طویل برای گوشت و شکر و مرغ و... باشیم و مردم بی حرمت شوند؟ من آرزو می کنم این تورم و گرانی افسارگسیخته توسط مسئولان مهار شود و کمی هم مسئولان به فکر این مردم باشند.

متأسفانه امروزه در تمامی قشرهای جامعه مشکلات معیشتی گسترده وجود دارد. خدا شاهد است ما بازیگران با آبرویی داریم که مریض شده اند اما حتی نمی توانند پول ویزیت دکترشان را تأمنی کنند. برخی از آن ها اصلاً بیمه هم نشده اند. من مرتب به این افراد سر می زنم و از وضعیت زندگی آن ها شرمزده می شوم. مردم تصویری از هنرمندان در ذهن شان دارند و فکر می کنند که ما زندگی های لاکچری داریم در صورتی که اینطور نیست. ما همیشه سعی می کنیم با ظاهری آراسته در مجامع حاضر شویم چرا که نمی توانیم ژنده پوش در جمعی حضور پیدا کنیم، اما اغلب حتی لباس های مان هم عاریه است!

من افسوس می خورم که در کشور ما حتی برخی از هنرمندان در حسرت یک کیلو میوه هستند. این اتفاقات باعث شرم و تأسف است. بنده خودم سرپرست خانوار هستم و وزارت ارشاد ماهانه ۱۸۰ هزار تومان به من می دهد! اگر کارهای حاشیه ای نباشد من نوعی باید سرم را زمین بگذارم و بمیرم! رنج سنی من طوری نیست که کاسه گدایی دستم بگیرم و از این و آن طلب کمک کنم تا زندگی ام بچرخد! ما آبرو داریم، آقایان کمی هم به فکر ما باشید.

این چه وضعیتی است که ما برای گوشت یخ زده باید کارت ملی ببریم تا به ما گوشت بدهند؟ این افت شخصیت یک ملت نیست؟ به خدا قسم من نوعی قید هر چیز گرانی را زده ام و در خانه ام فقط دمپختک درست می کنم و با ترشی می خورم و یا نهایتاً کته و ماست می خورم. بله این ها واقعیت های زندگی ما است و کسی نمی داند ما در چه شرایط اسفبار و بغرنجی زندگی می کنیم؟ ما پشت صحنه زار می زنیم اما سعی می کنیم جلوی دوربین مردم را بخندانیم. افسوس که دیگر برای ما قدیمی ها و هنرمندان واقعی ارزشی قائل نیستند و هرچه بی سواد است را به کار می گیرند.

برطرف شدن مشکلات شدید اقتصادی در کشور بزرگترین آرزوی من است!

رضا ناجی دیگر هنرمند کشور نیز با بیان اینکه برطرف شدن مشکلات شدید اقتصادی در کشور بزرگترین آرزوی من است اظهار داشت: امیدوارم در سال جدید مردم از زیر فشار اقتصادی بیرون بیایند. مردم این روزها در حال له شدن هستند.

همچنین امیدوارم در سینما همه کارها خوب پیش برود و تهیه کنندگان دستمزد عوامل را درست پرداخت کنند. ما از سال گذشته که «دیوار به دیوار» را کار کردیم تا همین الآن هنوز پول مان را نگرفته ایم؛ به خدا ما هم زندگی داریم، خانواده داریم، خرج داریم؛ من نمی دانم چرا تهیه کنندگان سینما با ما این گونه رفتار می کنند؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.