شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

نهادهای حمایتی دقیقا کجا هستند!؟

وقتی هنرمندان ارزشی فراموش می شوند

غلامرضا جنت خواه دوست

سینماپرس: کارگردان پیشکسوت سینمای ایران غلامرضا جنت خواه دوست، در بیمارستان بستری است در حالی که سازمان سینمایی و انجمن دفاع مقدس و ... هیچ گونه حمایت و یادی از این هنرمند متعهد نمی کنند.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا جنت خواه دوست، از کارگردانان پیشکوست و متعهد صنعت سینمای ایران چندی است که در بیمارستان بستری است. وی پس از طی دوران سخت مبارزه با بیماری سرطان در حالت کما بوده درحالی که متولیان فرهنگی و سینمایی کشور از این هنرمند پیشکسوت کوچکترین حمایت مادی و معنوی ننموده‌اند. خانواده ایشان از عموم مردم کشور ملتمس دعا برای بهبودی ایشان هستند.

غلامرضا جنت خواه دوست متولد ۱۳۲۵/۱/۱۷ و از کارگردانان قدیمی رادیوتلویزیون ملی ایران در دوران پیش از انقلاب هستند. از آثار فاخر و تقریبا خاص و بی رقیب ایشان قبل از انقلاب می‌توان از اولین و تنها فیلم سینمایی فوتبال کشور با نام سفر بزرگ (ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین) یاد کرد که موسیقی متن آن اثر ناصر چشم آذر بوده و همه شعار های فوتبالی کشور بر اساس تم این موسیقی همچنان در حال استفاده است.


فیلم سینمایی موزه آب انبار سید اسماعیل ۱۳۵۴
فیلم مستند فاخر یادگارهای نطنز با صدای مرحوم استاد لطیف پور ۱۳۵۵
فیلم مستند شهر ما خانه ما ۱۳۵۳ که مبدع و بوجود آوردنده واژه شهر ما خانه ما آقای غلامرضا جنت خواه دوست بودند که با این فیلم این واژه نیز همه گیر شد
فیلم سینمایی آخرین لباس ۱۳۵۵
فیلم سینمایی نبرد تا موعود ۱۳۵۸

از دیگر آثار این هنرمند است.


بعد از انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی، ایشان تنها کارگردان رسمی بودند که بطور مداوم هشت سال در جبهه های جنگ حضور داشتند و  با تولید بیش از ۱۲۰۰۰ دقیقه ثبت صحنه های جنگ بصورت نگاتیو، رکورد دار تولید آثار دقاع مقدس هستند که ثبت شده در آرشیو نگاتیو سازمان صدا و سیما به فیت و متراژ است.

اگرچه معمولا خیلی دیر یاد خدمتگزاران عرصه هنر و سینمای مقفول مانده دفاع مقدس می افتادیم اما امید است که  سرگذشت این پرچم داران عرصه هنر و دفاع مقدس، چراغ  راه ادامه فعالیت جوانان این عرصه باشدو نهادهاییی که وظیفه تشکیل و تاسیسشان حمایت از چنین هنرمندانی است به خود آمده و توجه لازم را به این هنرمندان مبذول دارند.

نظرات

  • آریان ۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۲۰:۲۱
    0 0
    خدا شفا عنایت کند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.