جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

در این هفته؛

آثار آهنگساز «از کرخه تا راین» در شبکه نمایش مرور می‌شود

مجید انتظامی در مراسم تشییع مرحوم عزت الله انتظامی

سینماپرس: این هفته شبکه نمایش به مرور آثار مجید انتظامی آهنگساز کشورمان می پردازد.

به گزارش سینماپرس، این هفته در بخش «صحنه‌گران» شبکه نمایش به مرور آثار مجید انتظامی موسیقیدان، آهنگساز و نوازنده اهل ایران پرداخته می شود.

مجید انتظامی ۱۸ اسفند سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد. او از دوره تحصیلات ابتدائی شروع به فراگیری موسیقی کرد و یک سال پس از گرفتن دیپلم هنرستان وارد ارکستر سمفونیک شد. اولین تجربه موسیقی تصویری اش، ساخت موسیقی فیلم کوتاه «زال و سیمرغ» در سال ۱۳۵۶ بود و با ساخت موسیقی فیلم «سفر سنگ» به‌طور حرفه‌ای کار ساخت موسیقی فیلم را آغاز کرد.

او از دهه ۱۳۵۰ برای بیش از ۸۰ اثر سینمایی موسیقی متن نوشته‌است و با دریافت ۴ سیمرغ بلورین برای فیلم‌های «بای سیکل ران»، «روز واقعه»، «آژانس شیشه ای» و «دیوانه از قفس پرید» مشترکا به همراه حسین علیزاده و محمدرضا عقیلی برنده بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر است.

مجید انتظامی پرکارترین موزیسین در ژانر دفاع مقدس است که با ساخت موسیقی فیلم‌هایی چون «عقاب‌ها»، «کانی مانگا»، «از کرخه تا راین»، «بوی پیراهن یوسف»، «آژانس شیشه‌ای»، «دوئل» و تعدادی فیلم دیگر، آثار دلنشینی را در خاطره‌ها ماندگار کرده است.

فیلم های «سناتور»، «عقاب ها»، «طعمه»، «بوی پیراهن یوسف»، «دزد و نویسنده»، «ماموریت» و «از کرخه تا راین» آثاری هستند که با موسیقی این موسیقیدان به ترتیب از شنبه یکم تا جمعه هفتم تیرماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش و ساعت ۴:۳۰ و ۱۱ روز بعد باز پخش می شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.