به گزارش سینماپرس، «بابک کایدان» نویسنده سریال «مانکن» به کارگردانی حسین سهیلی زاده که در شبکه نمایش خانگی تولید میشود، درباره این سریال به فارس گفت: این سریال ملودرامی اجتماعی، خانوادگی است و یک داستان عاشقانه در بستر آسیبهای اجتماعی و اقتصادی کشور را به تصویر میکشد و خانواده هم محوریت کلی این قصه را شامل میشود.
وی با بیان اینکه در این سریال قصد داریم تا ناملایمات موجود بین جوانها را آسیبشناسی کنیم، افزود: منشاء موانعی که برای ازدواج دختر و پسرهای جوان عاشق به یکدیگر وجود دارد، جبر، تقدیر، بی مدیریتی و بیعدالتی است و «مانکن» اینها را نشان میدهد.
نویسنده سریال «هشتونیم دقیقه» در ادامه درباره دلیل نامگذاری نام «مانکن» نیز گفت: نام قبلی این سریال «سایههای بلند» بود که به نوبه خود ایهامهای بسیاری داشت. همانطور که میدانید مانکن؛ نماد زیباییهای ظاهری و تو خالی است، مانکن یک انسان پلاستیکی است و نماد شبه انسانی است که قلب و روح ندارد و میتواند فریبنده باشد.
وی در پاسخ به این سوال که در بستر قصه شما به سوءاستفاده از جوانها به عنوان مانکن نیز پرداخته میشود؟ گفت: در این سریال به سو استفاده از جوانها به عنوان مانکن اشاره میشود، اما این موضوع بستر اصلیمان نیست و خیلی به این مقوله نپرداختیم و قصه ما نقد فضای مدلینک نیست. واقعیت این است که این جریانی نوپا در کشور وجود دارد و اگر مدیریت شود میتواند به خوبی اداره شود. ما روی این موضوع متمرکز نشدیم و طوری قصه را نوشتیم که خیلی هم بیارتباط به مانکنها نباشد.
کایدان درباره اینکه آیا سریال شما قابلیت پخش در تلویزیون را نیز دارد؟ گفت: من سریال دلداگان را در تلویزیون کار کردم که بخشی از قصهاش پیرامون دو مثلث عشقی بود و بدون ممیزی پخش شد. مانکن هم از لحاظ مضمونی منعی برای پخش در تلویزیون ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا شخصیت های این سریال هم مانند بسیاری از سریالهای دیگر شبکه نمایش خانگی مدام در حال استعمال دخانیات هستند؟ تاکید کرد: سریال «مانکن» کاری جسورانه است، اما از خط قرمزها عبور نمیکند. از طرفی هیچکدام از کاراکترهای ما در دو سریال «دل» و «مانکن» سیگار نمی کشند، چراکه ما تمرکزمان روی خانواده است و این را میدانیم که خانوادهها با هم این سریالها را تماشا میکنند.
این نویسنده که دومین کار خود در شبکه نمایش خانگی را بعد از نگارش سریال «دل»، عهدهدار بوده است، درباره تفاوت نگارش قصه در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی نیز بیان داشت: در هر سه مدیوم سینما، تلویزیون و نمایش خانگی، قصه به شدت تعیین کننده است و قصه جسورانه اولین عامل موفقیت است. طبیعتا وقتی وارد سینما میشوی فرم و تصویر اهمیت بیشتری پیدا میکند و جسارت و نو آوری ضرورتی در سینما به شمار میآید.
نویسنده سریال «دلدادگان» در همین زمینه ادامه داد: به دلیل فراگیر بودن مخاطب تلویزیونی نمیتوانیم قصه خشن، آوانگارد و ساختارشکن را در این مدیوم ارائه دهیم، اما در سینما این امکان وجود دارد که شما به عنوان نویسنده بتوانید دست به نوآوری بزنید، اما در تلویزیون محتوا به فرم اولویت دارد.
وی اظهارداشت: شبکه نمایش خانگی در کشور ما فقط وجود دارد و در هیچ جای دنیا این شبکه خصوصی نیست و آنها تلویزیون دارند. اما بازیگرهایی که در تلویزیون به دلایلی ممنوع الکار هستند در شبکه نمایش خانگی می توانند کار کنند و همچنین نویسندهها و کارگردانهایی که دوست دارند قصههایی جسورتر بنویسند و بسازند مخصوصا در شرایط الان که بحرانهای صنفی در سینما وجود دارد اتفاقا وجود کارهای نمایش خانگی رقابتی سالم بین تلویزیون و رسانه برقرار میکند. اگر فضاها قابتی شود ما رو به کیفیت می رویم.
محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، امیرحسین آرمان، لیندا کیانی، الهام پاوهنژاد، نازنین بیاتی و ... از بازیگران این سریال به تهیهکنندگی ایرج محمدی هستند که در شبکه نمایش خانگی تولید و توزیع خواهد شد.
ارسال نظر