این مدرس سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خانه سینما هم که باید مرکز و مأوای سینماگران و مکانی برای رسیدگی به امور صنفی اهالی سینما باشد به خانه ای سیاسی و تجاری تغییر شکل و محتوا داده است. از همین رو سال ها است که این نهاد دیگر مورد اعتنا و اطمینان سینماگران نیست چرا که با نفوذ صندلی دوستان و عوامل و عناصر مافیایی و پولشویان از مسیر خدمت به سینما و فرهنگ جامعه به دور افتاده است.
وی تأکید کرد: تغییرات مکرر در شکل دهی انواع صنوف عمدتاً شکل دستوری دارد و هیچ ارتباطی با تأمین منافع و مصالح اهالی سینما ندارد، تغییرات اخیر هم در ادامه حجیم کردن و تحمیل هزینه بیشتر به سینما و در واقع مردم است. سینمای ایران به ویژه سینماگران به خانه راستین خود که محلی برای تجمع و رسیدگی به امور صنفی و فرهنگی شان است احتیاج دارند نه جایی که اکنون تبدیل شده به فضای بده بستان های گروهی و جناحی و سیاسی!
آذین با بیان اینکه همسوهای سیاسی این جماعت با فراهم کردن شرایط شبه قانونی و به عبارتی دور زدن قانون فضای خانه سینما را از نظر حجمی گسترش می دهند تصریح کرد: این اتفاق صرفاً حرکتی ایذایی و برای ایجاد حیات خلوت های تازه جهت حیف و میل بیشتر بیت المال است. جا داشت که دست کم برخی از نهادهای فرهنگی مسئول کشور که همچنان و هنوز به باورهای جامعه و عدالت پایبند هستند در این قضایا ورود نمایند و با شفاف سازی رخدادهای این چنین مانع سوء استفاده فرصت طلبان و حیف و میل کنندگان پول مردم باشند و در لایروبی و پاکسازی سینما و خانه سینما با همگامی و همراهی سینماگران مشارکت کنند.
این منتقد سینما در پایان این گفتگو متذکر شد: مسئولان فرهنگی و سینمایی کشور باید به این پرسش پاسخ دهند چرا مسئولان قانونی سینما در قبال خواست ها و نیازهای واقعی اهالی سینما و مردم سکوت اختیار کرده و صرفاً به برنامه های سلیقه ای سوداگرانه خود مبادرت می کنند؟
ارسال نظر