چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

روی آنتن شبکه چهار؛

بررسی سینمای دفاع مقدس در «شب سینما»

«شب سينما»

سینماپرس: مجله سینمایی شبکه چهار با عنوان «شب سینما» پنجشنبه میزبان احمدرضا درویش کارگردان سینما می‌شود.

به گزارش سینماپرس، امیرحسن ندایی مجری کارشناس این مجله شبانگاهی پنجشنبه (۴ مهر ماه) در میزبانی از احمدرضا درویش، با وی در خصوص فراز و فرودهای تولید اثر در سینمای دفاع مقدس گفتگو می‌کند.

در این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با این کارگردان سینما، بخش‌هایی از سینمایی‌های ساخته شده توسط این هنرمند همچون رستاخیز، دوئل، سرزمین خورشید و ... پخش می‌شود.

احمدرضا درویش کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس سینما است. کارگردانی که با فیلم‌هایش به صورت مستقیم و غیرمستقیم به جنگ و دفاع مقدس ‌پرداخته است. وی فعالیت هنری اش را از سال ۱۳۶۱ با کارگردانی نمایش‌های تلویزیونی آغاز کرد و در سال ۱۳۹۳ برای سال‌ها فعالیت فرهنگی نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر دریافت کرد. دوئل که از آن به عنوان عظیم‌ترین فیلم ژانر دفاع مقدس یاد می‌شود در سال ۱۳۸۲ با کارگردانی درویش ساخته شد. در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر برای یک عمر فعالیت به وی اهدا شد. احمد رضا درویش ۲ بار برای فیلم‌های دوئل و روز رستاخیز برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر شده‌است.
گفت‌وگوی تلفنی با علی غیاثوند دبیر بخش سینمایی جشنواره هنر برای صلح، گفت‌وگوی تلفنی با مسعود نجفی مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی در خصوص صدور مجوزهای جدید سینمایی و «سینما خبر» با مروری بر رویدادهای هفتگی سینما با اجرای عرفان قاسمی از جمله بخش های این هفته مجله «شب سینما» است.

«شب سینما» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا توسلی محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیماست که پنجشنبه شب‌ها ساعت ۲۳ به صورت زنده از شبکه دانایی پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.