شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

آشنایی با طراحان بزرگ جهان در؛

«هنر انتزاعی» روی آنتن شبکه چهار

آرم شبکه چهار سیما*

سینماپرس: مجموعه مستند «هنر انتزاعی» به تهیه کنندگی اسکات دادیچ از ۶ مهرماه هر شب روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

به گزارش سینماپرس، «هنر انتزاعی» به تهیه کنندگی اسکات دادیچ مجموعه مستند ۷ قسمتی که محصول سال ۲۰۱۷ است از ۶ مهرماه هر شب ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

مجموعه مستند «هنر انتزاعی» عملکرد هنرمندان فعال در رشته طراحی را مورد بررسی و همچنین از مدل‌سازی‌های رایانه‌ای فراتر می‌رود و مقوله هنر و دانش طراحی را مورد بررسی قرار می‌دهد. مخاطبان در این مجموعه مستند تلویزیونی با پیشینه حرفه‌ای و توانایی‌های الهام‌بخش این هنرمندان آشنا می‌شوند.

همچنین مخاطبان در این برنامه با طراحان بزرگی آشنا می‌شوند که آثار هنری آنها دنیا را دگرگون کرده و توانایی‌های هنری این افراد در زمینه‌های معماری، عکاسی و چاپ جنبه‌های مختلف دنیای امروز را تحت تاثیر قرار داده است.

در ادامه خلاصه قسمت های این مستند آمده است:

قسمت اول از مجموعه مستند «هنر انتزاعی»، آثار کریستف نیمان تصویرگر آلمانی به مخاطبان معرفی می شود. نیمان به واسطه مهارت در ایده پردازی و خلق آثار هنری تعاملی به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شده است.

در قسمت دوم این مجموعه مستند، آثار درخشان و خاطره انگیزِ خانم اس دِولین، طراح صحنه را در زمینه‌های تئاتر، اپرا، موسیقی پاپ، تلویزیون، نمایش مد و فیلم مشاهده می‌کنید.

در قسمت سوم «هنر انتزاعی»، با آثار بجارک اینگلز، معمار برجسته دانمارکی آشنا می‌شوید. طرح‌های اینگلز، چشمه‌ای از اهداف نوین و خیال‌پردازانه‌ هنر معماری را به نمایش در می‌آورد.

در قسمت چهارم از این مجموعه مستند، آثار رالف ژیل را مشاهده می‌کنید. وی که مدیر واحد طراحی شرکت خودروسازی فیات کرایسلر در ایالات متحده است به واسطه طراحی‌های مبتکرانه خود، جوایز متعددی را دریافت کرده است.

در قسمت پنجم، آثار پائولا شر، طراح گرافیک آمریکایی معرفی می‌شود. پائولا واژه‌ها را در قالب طرح‌های گرافیکی به تصویر می‌کشد و با کاوش در دنیای مارک‌های تجاری به یادماندنی، یک زبان بصری چشم‌نواز را خلق می‌ کند.

در قسمت ششم به بررسی آثار ایلزه کرافورد، طراح بریتانیایی پرداخته می شود. کرافورد فضای داخلی بسیاری از هتل‌های مجلل سرتاسر جهان را طراحی کرده است. وی همچنین در زمینه طراحی لوازم خانگی شرکت آیکیا (IKEA) نیز فعالیت دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.