وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: روزگاری که سینمای ایران دارای حداقل های مدیریتی، برنامه ریزی برای اداره سینما، حمایت از سینماگران و ایجاد طرح برای فردای متعالی این هنر و صنعت اجرایی کرده بود کم و بیش تکلیف اهالی سینما با مدیران و مناسبات سینمایی و تولید و اکران مشخص بود ولی درست از زمانی که مدیران کارآموخته و پخته سال های دور از عرصه مدیریت سینما به گوشه انزوا رانده شدند جماعتی سوار بر کالسکه سیاست پست های مهم فرهنگ و هنر و سینما را زیر یورتمه اسبان زیاده خواه و سوداگر خود قرار دادند.
آذین با بیان اینکه این گونه شد که معیارها همسو با اعمال سلیقه ها و نظرات غیرفرهنگی جای خود را به جای فرهنگ، هنر و اندیشه دادند اظهار داشت: یکی از زیرمجموعه های سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی است که به عنوان بازوی اجرایی این سازمان برای رونق بازار سینما حضور بین المللی سینمای ایران و ارتقای کمی و کیفی تولیدات سینمایی، همت می کرد اما این زیرمجموعه به همراه دیگر زیرمجموعه های سازمان سینمایی به ویژه خانه سیاسی و تجاری سینما بر اساس همراهی و مشاورت قدرت های در سایه و عوامل مافیا و پولشویان پشت به ملت کرده و برخلاف ارزش ها و آرمان های ملی و مردمی مسیر انحراف را در پیش گرفته اند.
این منتقد متذکر شد: عملکردهای بنیاد فارابی که به دلیل تولید فیلم ضد ملی و ضد قهرمانی و اسطوره ای «غلامرضا تختی» نزد منتقدان، رسانه ها و اهالی سینما به بنیاد پهلوی شهره شد به خاطر نوع زدوبندها و روابط ناسالم مالی و کاری از بنیاد هزار فامیل سینمایی به مکانی به عنوان حیات خلوت دست اندرکاران سینما و جشن پاره ها درآمد.
وی تصریح کرد: گرچه در ماه های اخیر عوامل این بنیاد با اغواگری درصدد زنده و فعال بودن سینمای کودک و از طریق مهمان بازی با خارجی ها و وانمود کردن حرکت هایی برای تولید مشترک ایران و جهان در حد تبلیغ کارهایی انجام داده اند اما حمایت ها، رفاقت ها و باندبازی های این بنیاد نشان دهنده آن است که تا زیرگلو در انحراف و کجروی فرو رفته و برخلاف ادعاها و تبلیغات مبلغان آن در رسانه ها از جمله زیرمجموعه های سازمان سینمایی است که از منظر تاریخی و کارکرد دچار فرسودگی و عمر آن به پایان رسیده است.
آذین در خاتمه اظهاراتش افزود: در واقع دست اندرکاران این بنیاد و دیگران برای حفظ موقعیت، مقام و کیسه خود دست و پا می زنند در حالی که سینمای ایران به معماران جدید، معماری نوین، ساختار درست و مدیران کاربلد و کارآمد با حمایت های تعریف شده و همسو با فرهنگ جامعه نیاز دارد. بنیاد فارابی شناسنامه و نماد یک نهاد فرهنگی و سینمایی است که به دلیل فاصله گرفتن از مردم و باورهای جامعه و نشاندن سرمایه سالاری به جای شایسته سالاری در حال سقوط به قعر فراموش شدگان تاریخ سینمای کشور است.
ارسال نظر