یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴

در سیزدهمین دوره جشنواره؛

مستندهای روایت فتح بر پرده سینما حقیقت

روایت فتح

سینماپرس: نه کوچک نه بزرگ، صد سال تنهایی، با صبر زندگی، و تَن من و پرسنل اداره سوم از تولیدات گروه روایت فتح به بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت راه یافتند.

به گزارش سینماپرس، با پایان کار اعضای هیات انتخاب، دبیرخانه جشنواره سینما حقیقت اسامی فیلم های منتخب حاضر در جشنواره را اعلام کرد. طبق این اعلام پنج مستند از گروه روایت فتح در بخش جایزه شهید آوینی و مسابقه ملی به رقابت خواهند پرداخت. فیلم های «صد سال تنهایی» به کارگردانی مهدی فارسی، «با صبر زندگی» به کارگردانی وحید فراهانی، «و تَن من» به کارگردانی حسین همایونفر و  «پرسنل اداره سوم» به کارگردانی ایمان گورزی در بخش جایزه شهید آوینی حضور خواهند داشت. همچنین مستند «نه کوچک نه بزرگ» که کارگردانی آن را محمد صادق رمضانی مقدم بر عهده داشته است در بخش «مسابقه ملی» در جشنواره سینما حقیقت شرکت خواهد کرد.

مستند «نه کوچک نه بزرگ» به کارگردانی محمد صادق رمضانی مقدم به زندگی شهید سید حسن حسینی از مدافعین حرم لشکر فاطمیون می پردازد و لایه های مختلف زندگی مجاهدین افغانستانی را به تصویر می کشد.

فیلم مستند «صد سال تنهایی» به کارگردانی مهدی فارسی مستندی درباره‌ی منطقه محروم بشاگرد و و حاج عبدالله والی نماینده امام خمینی(ره) در آن منطقه است. این مستند یک پرتره از زندگی حاج عبدالله والی است که به منجی بشاگرد شهرت دارد.

«با صبر زندگی» به کارگردانی وحید فراهانی ماجرای تبادل اهالی فوعه و کفریا با اسرای داعشی را به تصویر می کشد. این مستند روایتی است از محاصره و تبادل اهالی دو شهرک فوعه و کفریا در سوریه که عشق و روابط انسانی میان خانواده‌های سوری و شرایطی که برای کودکان جنگ، به وجود آمده را نشان می دهد.

«و تن من» به کارگردانی حسین همایونفر مستندی درباره زندگی جانباز مهدی علیزاده قهرمان رشته پرتاب نیزه در پارالمپیک است.

مستند «پرسنل اداره سوم» به کارگردانی ایمان گودرزی روایتی صریح از فعالیت‌ مخوف‌ترین سیستم اطلاعاتی رژیم پهلوی از زبان یکی از شکنجه‌گران آن است. این مستند درباره یک شکنجه‌گر ساواک است که در اداره سوم ضد خرابکاری ساواک فعالیت داشته و بعد از ۴۰ سال به ایران برمی‌گردد و با کسانی که روزگاری خودش آنان را شکنجه کرده است، از نزدیک روبه‌رو می شود.

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.