جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

روی آنتن شبکه «نمایش»؛

مرور خاطرات سینمایی؛ از «مرز» تا «هوا»

شبکه نمایش

سینماپرس: مدیر تامین شبکه «نمایش» تلویزیون اعلام کرد که فیلم‌های جدیدی از میان آثار خاطره‌انگیز سینمای ایران اصلاح رنگ و تصویر شده‌اند و قرار است به زودی در کنداکتور پخش شبکه قرار بگیرند.

به گزارش سینماپرس، امیرعباس اشرف مدیر تامین برنامه شبکه «نمایش» سیما درباره رویکرد تازه این شبکه در پخش فیلم‌های سینمایی که در هفته‌های اخیر به پخش نسخه اصلاح‌شده فیلم‌هایی چون «آدم برفی» و «لیلی با من است» منجر شده است، به مهر گفت: شبکه نمایش در هماهنگی با لابراتوار اداره کل آرشیو و اداره کل تامین برنامه خارجی است و نسخه‌های مختلف فیلم‌ها از این طریق‌ها در اختیار شبکه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به رویکردی که در اصلاح نور و رنگ فیلم‌ها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: هر فیلمی که در ذهن و خاطره بینندگان باقی مانده است در دستور کار ما برای اصلاح و پخش قرار می‌گیرد تا مخاطب بتواند با کیفیت بهتری این آثار را ببیند.

تازه‌ترین فیلم‌های اصلاح شده؛ از «مرز» تا «هیوا»

مدیر تامین شبکه نمایش با اشاره به فیلم‌های جدیدی که با تغییر کیفیت و اصلاح رنگ پخش خواهند شد، اعلام کرد: فیلم «مرز» به کارگردانی جمشید حیدری اولین فیلم سینمایی جنگی بعد از انقلاب، فیلم‌های «پرواز در شب» و «هیوا» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، «آقای شانس» به کارگردانی رحمان رضایی، «ساده لوح» به کارگردانی مهدی فخیم زاده از دیگر فیلم‌هایی است که با اصلاح رنگ و تصویر پخش می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین سریال «ولایت عشق» ساخته مهدی فخیم زاده نیز اصلاح رنگ و تصویر شده است و قرار است از شبکه تماشا پخش شود.

«لیلا» را با کیفیت بالا ببینید

اشرف اضافه کرد: یکی از رویکردهای شبکه این است که سالروز و مناسبت‌های ویژه مرتبط با اهالی سینما را هم در نظر بگیرد. به طور مثال در این هفته تولد رسول صدرعاملی و داریوش مهرجویی است و ما بنا داریم فیلم‌هایی مرتبط با این سینماگران را پخش کنیم و فیلم «لیلا» از مهرجویی نیز با کیفیت بالا و تغییر رنگ پخش می‌شود.  

وی درباره پخش فیلم‌های کمتر دیده شده از سینماگران بزرگ جهان در شبکه نمایش نیز گفت: پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها بیشتر به فیلم‌هایی اختصاص دارد که مخاطب می‌خواهد و کمتر دیده شده است و سعی می‌کنیم در قالبی این فیلم‌ها را نمایش دهیم که پراکنده نشود. به طور مثال در دسته‌بندی سری فیلم‌های رومانی، آثاری که با عنوان کمیسر مولدوان شناخته می‌شد در یک پکیج قرار می‌گیرند. سینمای دنباله‌دار را هم با هم پخش می‌کنیم و به همین ترتیب چند شماره از یک فیلم را به شکلی در کنداکتور قرار می‌دهیم که در ادامه هم باشد.

چه شبی چه ژانری ببینید؟

اشرف اضافه کرد: باکس ساعت ۱ نیمه شب شبکه نمایش به دسته‌بندی سینمای کلاسیک اختصاص دارد و غیر از آن ساعت ۲۳ هر شب نیز فیلم‌هایی از ژانرهای مختلف پخش می‌شود به طور مثال شنبه سینمای اکشن، یکشنبه سینمای خانوادگی، دوشنبه سینمای پلیسی، سه شنبه کمدی و چهارشنبه سینمای وحشت است. ساعت ۱۵ هر روز در تابستان هم فیلم‌هایی از سینمای هند پخش می‌شد که بازخورد بسیار خوبی داشت و هنوز درخواست برای این فیلم‌ها وجود دارد.

وی در پایان درباره پخش موسیقی فیلم که با بخش‌هایی از آثار سینمایی همراه است و گاهی موسیقی یک فیلم بیشتر تکرار می‌شود، اظهار کرد: تولید سری جدید این مجموعه در دستور کار است با این حال اگر تکراری باشد مربوط به فیلم‌های فاخر است چون برخی از این فیلم‌ها موسیقی‌های شاخصی دارند و از طرفی هم صحنه‌های فیلم به گونه‌ای نمایش داده می‌شود که بیننده بتواند متوجه داستان فیلم شود و خودش پکیجی از یک فیلم باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.