سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

در شرایط ولنگاری فرهنگی؛

حضور مدیرعامل یک نهاد فرهنگی انقلاب در سریالی لاکچری+عکس

 موسسه هنرهای تصویری سوره

سینماپرس: همراهی مدیر مؤسسه هنرهای تصویری سوره در سریالی لاکچری و مغایر با سبک زندگی اسلامی ــ ایرانی چه توجیهی دارد؟

به گزارش سینماپرس، رسالت فرهنگی حوزه هنری به‌عنوان یک نهاد فرهنگی و انقلابی این است که آثاری را که همسو با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی ــ ایرانی است در دستور کار تولید و پخش خود قرار دهد. مدیریت حوزه هنری نیز قبلاً به این موضوع اشاره کرده و گفته است که حوزه هنری در اساسنامه‌اش دو وظیفه اصلی دارد؛ یکی بخش تولید محصولات و تولیدات هنری با آنچه مربوط به انقلاب اسلامی می‌شود، است و کنار آن وظیفه دیگری دارد که آموزش و به‌اصطلاح امروز تربیت و معرفی نیرو است.

اما مؤسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به حوزه هنری به‌مدیریت «سعید خندق‌آبادی» در سال قبل اقدام به خرید حق پخش فیلم سینمایی «هزارپا» ــ فیلمی سرشار از شوخی‌های جنسی و فضایی مغایر با اخلاق و سبک زندگی ایرانی  اسلامی ــ کرده بود، اقدامی که توسط تسنیم پیگیری و به آن واکنش نشان داده شد.

سینما، حوزه هنری، شبکه نمایش خانگی، سبک زندگی ایرانی اسلامی،

سعید خندق‌آبادی مدیر مؤسسه هنرهای تصویری سوره

بعد از آن در ابتدای سال جاری خبری دیگر منتشر شد که مؤسسه هنرهای تصویری سوره فیلم سراسر مبتذل «رحمان ۱۴۰۰» را در سالن‌های نمایش خود اکران کرده و حق امتیاز پخش این فیلم را در شبکه نمایش خانگی به‌عهده گرفته است، اتفاقی دیگر که با معیارهای فرهنگی و انقلابی این مؤسسه هنری و دینی در تناقض است، آنچه در ادامه نیز رخ داد جالب بود؛ همان روزها روزنامه فرهیختگان برای پیگیری بحث خرید رایت و پخش «رحمان ۱۴۰۰» با «سعید خندق‌آبادی» مدیریت مؤسسه هنرهای تصویری سوره تماس گرفت که وی به‌طرز غافلگیرکننده‌ای عصبانی شد و گفت به این سؤال پاسخ نمی‌دهد و گوشی تلفن را قطع کرد.

اما این تناقضات گویا تمامی ندارد و این بار شاهد حضور مدیر این مؤسسه فرهنگی در مقام یکی از سرمایه‌گذاران، مدیر طرح و جانشین تهیه‌کننده سریالی هستیم که در آن محتوا و فضایی مغایر با سبک زندگی متعارف و متداول مردم در روزهای سخت معیشتی و اقتصادی است، سریالی که تبلیغ سبک زندگی لاکچری و پولداری در آن موج می‌زند که با متنِ زندگی امروزه مردم کاملاً در تناقض است، سریالی که در آن محتوایی متضاد با ارزش‌های سبک زندگی اسلامی ــ ایرانی وجود دارد.

سینما، حوزه هنری، شبکه نمایش خانگی، سبک زندگی ایرانی اسلامی،

حضور «سعید خندق‌آبادی» به‌عنوان مدیرعامل این مؤسسه فرهنگی انقلابی در این سریال این سؤال را ایجاد کرده است: حضور مدیرعامل مؤسسه هنرهای تصویری سوره با این جایگاه مهم و تولیدی در چنین سریالی با آن توصیفات چه توجیهی دارد؟

مؤسسه‌ای که مسئولیت توزیع بخشی از تولیدات نمایش خانگی را به‌عهده دارد و در این بازار مکاره تولیدات نامناسب برای خانواده‌های ایرانی باید حرف اول را جهت تزریق فیلم‌ها و سریال‌های مناسب بزند، مدیر آن این‌گونه در سریال‌های نامناسب جولان می‌دهد.

سینما، حوزه هنری، شبکه نمایش خانگی، سبک زندگی ایرانی اسلامی،

مسئولان و مدیران حوزه هنری سازمان تبیلغات آیا این بار نیز در برابر این رفتار و اعمال سکوت اختیار می‌کنند و برخوردی ندارند؟

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.