جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

احسان افشاریان مطرح کرد؛

تعیین کف دستمزد صنف صدا در سینما

احسان افشاریان

سینماپرس: احسان افشاریان با اشاره تعیین کف دستمزد صداگذاران و صدابرداران در قرارداد تنظیم شده از سوی انجمن صدای سینمای ایران، از بد حسابی تهیه‌کنندگان تلویزیونی گلایه کرد.

به گزارش سینماپرس، احسان افشاریان صداگذار سینما و تلویزیون درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود به مهر گفت: امسال، سال پرسریالی داشتم و روی ۳ سریال تلویزیونی کار کردم که از آن جمله می‌توان به «بوی باران» به کارگردانی محمود معظمی، «بانوی سردار» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی و «دکتر ماهان» به کارگردانی علی‌محمد قاسمی اشاره کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز روی سریال «مالکوان» به کارگردانی احمد معظمی کار می‌کنم که قرار است در شبکه Ifilm نمایش داده شود.

این صداگذار درباره فعالیت‌های سینمایی اخیر خود هم گفت: صداگذاری فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌اله را برعهده دارم که البته کار صداگذاری این پروژه هنوز شروع نشده است.

وی ادامه داد: انجمن صدای سینمای ایران، یک قرارداد واحدی آماده کرده‌اند که براساس آن کف دستمزد فعالان حوزه صدا اعلام شده است. این اتفاق خوبی است، چرا که همکاران ما با رعایت این قرارداد می‌توانند نتایج مثبتی را در زمینه دستمزدهای خود بدست آورند.

افشاریان با اشاره به اینکه متاسفانه مشکلی که صداگذاران با آن روبرو است درباره پرداختی‌های صداوسیما است، توضیح داد: به‌عنوان مثال صداگذار و یا هر کدام از عوامل یک سریال، با تهیه‌کننده فیلم برای میزان دستمزد به تفاهمی می‌رسند. پروژه ساخته می‌شود و در تلویزیون به نمایش گذاشته می‌شود، اما معمولا از ۳ قسط دستمزد تنها ۲ قسط آن هم در زمان پخش سریال پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: صداوسیما هزینه‌های تولید سریال را بررسی کرده و مبلغی را در اختیار تهیه‌کننده می‌گذارد تا بدهی‌های سریال را پرداخت کند، زمانی که پول به حساب تهیه‌کننده واریز می‌شود، بلافاصله پول خودشان را برمی‌دارند و بعد از آن، هرچه باقی ماند به‌عنوان قسط آخر عوامل پرداخت می‌کنند. معمولا این پرداخت در شرایطی در اختیار عوامل قرار می‌گیرد، که آن‌ها را قانع می‌کنند تا تخفیفی برای دستمزدهای خود در نظر بگیرند!

افشاریان در پایان گفت: پرداخت نکردن قسط آخر پروژه های تلویزیونی باب شده است و آنقدر دستمزد عوامل را نمی‌دهند تا مجبور به تخفیف دادن شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.