شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

مجید قناد:

سعی کردم گروه فیتیله باقی بماند اما نشد/ ضرغامی و پورحسین هم عموقناد صدایم می‌کردند

مجید قناد

سینماپرس: «صبح بخیر ایران» که برنامه‌ای ویژه برای بزرگترها است، تایمی را برای کودکان گذاشته‌اند که آنها را برای رفتن به مدرسه راهی می‌کنیم.

به گزارش سینماپرس، مجید قناد مجری و تهیه‌کننده برنامه‌های کودک تلویزیون که این روزها با آیتم کودک برنامه «صبح بخیر ایران» شبکه یک به تلویزیون برگشته شب گذشته در ویژه‌برنامه یلدایی شبکه یک حاضر شد و درباره اینکه آیا همه عمو قناد صدایش می‌زنند، گفت: بله حتی یادم است جناب آقای ضرغامی و آقای پورحسین هم به من می‌گفتند عمو قناد!

این مجری درباره اینکه چطور از دغدغه بازیگری به عرصه اجرا برای کودک رسیده، اظهار کرد: سال ۵۷ کنکور دادم و به دانشگاه آمدم. یکی از اساتید ما در دانشگاه روحش شاد آقای سمندریان بود که استاد بسیاری از هنرمندان است و من بین آنها کوچکترینم. ایشان درس‌های زیادی به ما دادند، آن زمان کلاس بازیگری و کارگردانی بود؛ من خوزستانی هستم و وارد دانشگاه که شدم با عزیزانی چون حسن پورشیرازی، حسن زارعی و... هم کلاسی بودم.

قناد در پاسخ به اینکه از هم دوره‌ای‌های خود جوان‌تر مانده گفت: اگر کسی ورزش کند پیر نمی‌شود. چرا مادرها پیر نمی‌شوند چون دغدغه‌شان بچه‌ها هستند. خدا را شکر می‌کنم که همیشه به من کمک کرده در کاری که دوست داشتم تلاش کنم و جلو بروم. نمی‌دانم چقدر موفق بوده‌ام اما برای موفقیت تلاش می‌کنم.

وی تصریح کرد: من از داشتن پدر در ۶ سالگی محروم شدم و بچه‌هایی را می‌دیدم که دست پدرانشان را می‌گرفتند. از مادرم که کسالت دارد و دعا می‌کنم زودتر خوب بشود تشکر می‌کنم که برای من هم پدر بود و هم مادر. به هر حال من از این طریق به بچه‌ها فکر کردم و خواستم آنها را خوشحال کنم. اینگونه بود که از تئاتر به تلویزیون وارد شدم و اولین کارم «از مدرسه تا مدرسه» بود. پدرو مادرهای عزیز یادشان می‌آید  که در این برنامه می‌گفتم ۱۰ و ۱۰... تهیه کننده این کار فریما فرهی بود روحش شاد. او بچه‌ها را دوست داشت و برایشان زحمت کشید.

عمو قناد یادآور شد: بعد تصمیم گرفتیم سراغ سن پایین‌تر برویم و «بازی شادی تماشا» را ساختیم. ابتدا قرار بود در این کار من و فرهنگ مهرپرور کنار هم باشیم اما دیدیم ایشان مشغولند. من هم در شهربازی بچه‌ای را دیدم که اجرا می‌کرد او شهرام لاسمی بود که همکاری‌مان با هم از آنجا شروع شد.

وی با اشاره به ساخت فیلم‌هایی چون «شهر در دست بچه‌ها» و «همه دختران من» درباره دلیل ادامه ندادن عرصه سینما گفت: اکنون تهیه‌کننده ارشد صداوسیما هستم. من مشغول کارهای سریال‌سازی و داستانی بودم و اولین مجموعه «چاق و لاغر» به اتفاق همکاران ما شروع شد و انقدر درگیر بودیم که از این فضا فاصله گرفتیم. گرچه خیلی از دوستان از کار کودک شروع کردند و به سینما رفتند اما برنگشتند.

قناد خبر داد: خوشبختانه کار جدیدی در شبکه یک است که جا دارد از مدیران تشکر کنم. در «صبح بخیر ایران» که برنامه‌ای ویژه برای بزرگترها است، تایمی را برای کودکان گذاشته‌اند که آنها را برای رفتن به مدرسه راهی می‌کنیم. از تهیه کننده و مدیر گروه اجتماعی تشکر می‌کنم که حمایت کردند.

این مجری تلویزیون در پاسخ به اینکه کدام برنامه کودک را بیشتر می‌پسندد، اظهار کرد: همه برنامه‌ها در جای خودش خوب بوده است اما در این بین برنامه‌های تلویزیونی آقای طهماسب به زیبایی کارشناسی شده بود. بهترین عروسک تلویزیون هم «کلاه قرمزی» است. «مدرسه موش‌ها» هم در جایگاه خود خوب بود.

وی درباره قطع همکاری با عموهای فیتیله‌ای تصریح کرد: در هر کاری اتفاقات و مشکلاتی پیش می‌آید اما ممکن است طوری باشد که آن کار سرپا نماند. اگر باهوش باشیم و بدانیم مخاطبمان چه کسی است یعنی کودک ونوجوان باید سعی کنیم قدری از برخی حس‌ها فاصله بگیریم. نمی‌دانم چرا در ایران ما کمتر به شکل گروهی با هم هستیم و فکر می‌کنیم کار انفرادی خیلی خوب است. بنابراین کاری که گروهی انجام می‌شود متأسفانه یک مقدار به مشکل برمی‌خورد. من ۸ سال عین یک بچه برای گروه زحمت کشیدم و سعی کردم بماند اما نشد.

قناد در پایان گفت: خواهش می‌کنم در این روزهای سرد مراقب پرنده‌ها و حیوانات باشیم و بدانیم با یک غذای کوچک هم خوشحالشان می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.