چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

به کارگردانی محمدحسین خوش بیان؛

رونمایی از مستند شهیدی که شهیدی نبود

مستند آمدیم نبودید

سینماپرس: مستند «آمدیم نبودید» به کارگردانی محمدحسین خوش بیان در مسجد لیله القدر رونمایی می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مستند «آمدیم نبودید» به کارگردانی «محمدحسین خوش بیان» به تهیه کنندگی «گروه مستند روایت فتح» شنبه هفتم دی ماه در مسجد لیله القدر که آغاز و پایان این مستند در آن تهیه شده است رونمایی می شود.
محمدحسین خوش بیان کارگردان این اثر گفت: دو سال پیش آقای سیدجمال عودسیمین پیشنهاد تولید مستندی با تمرکز بر روی مسجد لیله القدر و نوجوانان این مسجد را دادند.
در تحقیقات اولیه ما به اعلامیه ای دست پیدا کردیم که نوجوانان مسجد پیدا می کنند و اعلامیه مربوط به «شهید عالی»، جوان ۱۸ ساله ای است که یک روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسیده و مراسم یادبود شهید در همین مسجد برگزار می شود، اما هیچ نام و نشانی از این شهید در مسجد و یا مساجد دیگر وجود ندارد.
این مستندساز با اشاره به تاریخچه مسجد لیله القدر و تأسیس آن توسط مردم در زمان پهلوی اول که سیاست های ضدمذهب و ضداوقاف در آن زمان اوج گرفته بود گفت: مسجد لیله القدر به عنوان استوانه اصلی انقلاب در شرق تهران محسوب می شود که از گذشته به عنوان مسجد مادر، زمینه ساز تأسیس و فعالیت دیگر مساجد این منطقه بوده است.
خوش بیان با اشاره به روایتی از امام علی علیه السلام که می فرمایند: "خداوند را در شکستن اراده ها و تصمیمات دیده ام" خاطرنشان کرد: تولید این مستند دو سال به طول انجامید که یکی از علل آن این بود که ما با تحقیق و پژوهش بسیار چهار سناریو تهیه کرده بودیم ولی قصه طوری به اتمام رسید که ما هیچ کدام تصورش را هم نمی کردیم و تقدیر الهی باعث شد که سمت و سوی مستند کاملاً تغییر کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.