به گزارش سینماپرس، محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه دومین جشنواره رسانهای «مداد سرخ» ضمن قدردانی از تلاشگران و امدادگران گمنام هلال احمر که در سختترین شرایط و صعب العبورترین نقاط کشور در حال نقش آفرینی هستند و خدمت به مردم هستند، گفت: وظیفه رسانهها روایت خطراتی است که این امدادگران در خدمت به مردم به جان میخرند و همواره در کنار مردم هستند.
وی برگزاری جشنوارههای رسانهای را بهانه و فرصت مناسبی برای پرداختن به آسیب شناسی رسانهها دانست و تاکید کرد: خروجی جشنوارهها باید به اصلاح محتوا منجر شود و اینکه رسانهها چطور میتوانند در برابر موضوعاتی که دغدغه کشور است، شراکت جمعی ایجاد کنند.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به اصحاب رسانه گفت: در حوزه امداد و نجات هم لازم است اطلاعات منجر به اقناع مردم تولید کنیم. باید به دنبال تبیین مسائل و اقناع مردم باشیم تا در حوادث مختلف، خود مردم بهترین امدادگران صحنه باشند.
وی با تاکید بر اینکه آثار برگزیده جشنواره باید در رسانه هلال احمر به طور ویژه بازنشر شود، از منتخبان جشنواره خواست تا محتوای اثر خود را به نمایش گذاشته و با دعوت از سایر خبرنگاران، موضوعات پیشگیری، امداد و نجات و مقابله با حوادث را آسیب شناسی کنند چرا که تجریبات مهمی در این زمینه به دست آمده که میتواند برای همه مردم و حوادث احتمالی در آینده، مفید و کارگشا باشد.
خدادی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی فعالیت رسانهای در حوزه امداد و نجات گفت: اگر اطلاعرسانی تخصصی و خبرنگاران خبره در حوزههای مختلف داشته باشیم قطعا آسیبهای مربوط به حوادث گوناگون کمتر خواهد شد، چنانکه در سیل امسال میزان تلفات ۲۰درصد تلفات در تصادفات جادهای بود که علاوه بر همت و غیرت امدادگران، اطلاع رسانی رسانهها و مردم در این مهم دخیل بود وگرنه میزان تلفات بسیار بیشتر میشد.
وی تاکید کرد: بر همین اساس لازم است با همگرایی بیشتر اصحاب رسانه و حوزه امداد و نجات، همچنین با آسیب شناسی محتوای رسانهای، تحولات لازم در این حوزه احصا و نسبت به آن اقدام شود.
ارسال نظر