سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰

اعتراض صدابرداران به بی‌توجهی‌ها؛

انجمن منتقدان فیلم‌ها را بدون صدا ببینند

انجمن صنفی صدابرداران

سینماپرس: بهمن حیدری در خصوص بی توجهی جشن منتقدان به جای خالی صنوف صدابرداران و صداگذاران در کاندیداهای این جشن، واکنش نشان داد.

به گزارش سینماپرس، پس از اینکه صنف صدابردار و صداگذار سینما نامی از خود بین نامزدهای جشن منتقدان ندیدند، به این اتفاق واکنش نشان دادند و بهمن حیدری صدابردار در این خصوص یادداشتی اختصاصی در اختیار ما قرار داد که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

با توجه به اعلام خبر اسامی کاندیداهای صنوف مختلف سینما در جشن منتقدان که اکثر صنوف را شامل شده است، ولی از انجمن صدابرداران و صداگذاران خبری نیست. متاسفانه این چندمین مرتبه است که دوستان منتقد در جشن خودشان صنف دارای اهمیت صدابرداران و صداگذاران را که در دنیا به آن‌ها توجه می‌شود و یکی از اعضای آن در داوری آکادمی اسکار عضویت دارد، نادیده گرفتند. با توجه به اینکه از طرف هیئت مدیره این دو صنف با مسئولان جشن منتقدان مذاکره شده بود و قرار شد در جشن‌های آتی صنف صدا را هم در لیست کاندیداها قرار بدهند، گویا هیچ گوش شنوایی در انجمن منتقدان وجود ندارد و باید متذکر شد از این به بعد در جشن خودشان صداهای فیلم‌ها را خاموش کنند و بدون صدا مانند عهد قدیم آن‌ها را ببینند. آنجاست که باید دید قدرت تشخیص دوستان تا چه حد می‌تواند فیلم‌های خوب و بد را از هم تشخیص بدهد.

البته باید عرض کنم بنده نه به این خاطر که به من توجه نشده اینگونه صحبت می‌کنم؛ خوشبختانه در جشن دوستان فیلمی نداشته ام که نگران آن باشم و تنها به خاطر تعداد کثیری جوان که در این حرفه فعالیت دارند و مشاهده می‌کنند که قشر روشنفکر جامعه توجهی به آن‌ها نمی‌کنند این حرف‌ها را می‌زنم؛ آنها دیگر چه انگیزه‌ای خواهند داشت تا سعی در بهتر شدن و رقابت در حرفه خود داشته باشند؛ وقتی می‌بینند در جشنواره‌های حتی کوچک دیگر کشورها، به صدابرداری و صداگذاری فیلم‌های کوتاه جایزه می‌دهند، اما در مملکت خودشان و از طرف دوستانشان اینگونه نادیده گرفته می‌شوند دلشان به درد می‌آید و فکرهای دیگری به سرشان می‌زند. این مطلب را جهت انتشار در رسانه‌های مختلف نوشته ام تا در راستای دیده شدن حق صدابرداران و صداگذاران کاری کوچک انجام داده باشم.

در پناه حق

بهمن حیدری نائب رئیس انجمن صنفی صدابرداران و صداگذاران سینمای ایران

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.