سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

حاشیه نگاری از جشنواره عمار؛

غیبت صاحبان آثار در دهمین دوره جشنواره عمار/ حضور کمرنگ خبرنگاران خارجی

نشست «سینمای ترور» در دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: اختصاص سانس‌هایی به کودک و نوجوان از نکات مثبت دهمین دوره جشنواره عمار است.

به گزارش سینماپرس، دهمین دوره جشنواره مردمی عمار در حال برگزاری است.

با نگاهی به لیست فیلم‌ها، تنوع آنها را می توان در فیلم‌های کودک و نوجوان تا کوتاه و بلند مستند و سینمایی دید اما بخش عمده آن‌ها به فیلم‌های مستند ارتباط دارد.

تنوع موضوعات به خصوص در حوزه مقاومت، جنگ آوری، اقتصاد مقاومتی بیش از هر چیز دیگر نمایان است و البته جسارتی در آن‌ها است که انگار هدف اصلی و رسالت آنها قلمداد می‌شود.

اختصاص دادن سانس‌هایی برای کودک و نوجوان از نکات مثبت این جشنواره است؛ اتفاقی که در دراز مدت باعث سوق دادن تفکر و عملگرایی این آینده سازان به سمت اهداف دلخواه خواهد بود؛ اهدافی که به پیشرفت و شکوفایی هرچه بیشتر حکومت اسلامی و انقلابی می‌شود.

استقبال مردم به عنوان مخاطبان اصلی آن مانند هر سال چشمگیر است.

از نکات مورد نقد جشنواره، حضور نداشتن صاحبان آثار طی این چند روزه در جشنواره بود که با پیگیری‌ها متوجه شدیم مسئولان این رویداد اطلاع رسانی لازم را انجام داده اند، اما ظاهرا خودشان به دلایل مختلف نیامده اند.

برگزاری جلسات مختلف با اساتیدی که هرکدام نگاه و رویکردی خاص دارند، از اتفاق‌های هرساله جشنواره است و تا به امروز نیز شاهد آن بودیم.

کمرنگ بودن حضور خبرنگار و خبرگزاری‌های خارجی و حتی داخلی از نکات جالب توجه بود که بهتر است در مورد این جریان بررسی‌های لازم انجام شود، اما در هر صورت خبرهای این جشنواره با کمک بقیه رسانه‌های حاضر، منتشر و دیده می‌شود.

برگزاری مراسمی با حضور شاعران و مردم و اهالی رسانه و شعرخوانی با موضوع حمایت از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مقابله با استکبار جهانی بسیار رسانه‌ای و با استقبال گسترده روبرو شد.

 تا روز یکشنبه تقریبا جشنواره به خوبی پیش رفت، اما به دلیل شهادت سردار سلیمانی که دقیقا با اولین روزهای برگزاری جشنواره مصادف شد، تغییراتی در چینش و نمایش فیلم‌ها و چگونگی برگزاری آن روی داد.

*خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.