پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

ابراهیم صادقی‌فر مطرح کرد؛

ارزیابی فیلم‌های فجر۳۸ با رویکرد فرهنگ کار و رونق تولید

ابراهیم صادقی‌فر

سینماپرس: معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هنر توانسته در قالب‌های مختلف خیلی جلوتر و قوی‌تر از سمینار، سخنرانی، کارگاه و... عمل کند. به نظرم ما هم می‌توانیم در حوزه ماموریت خودمان در وزارتخانه بهتر از قبل از مقوله هنر استفاده کنیم.

به گزارش سینماپرس، ابراهیم صادقی‌فر، معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: حوزه هنر امروزه خیلی مهم‌تر از قبل در همه بخش‌ها ایفای نقش می‌کند، از بخش‌های تربیتی گرفته تا بخش‌های اقتصاد و تولید. همه اندیشه‌ها امروز در قالب هنر حمل و نقل می‌شود.  

او ادامه داد: هنر توانسته در قالب‌های مختلف خیلی جلوتر و قوی‌تر از سمینار، سخنرانی، کارگاه و... عمل کند. به نظرم ما هم می‌توانیم در حوزه مأموریت خودمان در وزارتخانه بهتر از قبل از مقوله هنر استفاده کنیم.

صادقی‌فر با اشاره به حضور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش تجلی اراده ملی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: امسال از طرف محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) به دکتر سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) پیشنهاد دادیم که با رویکرد  «فرهنگ کار و رونق تولید» فیلم‌ها را داوری کنیم که از این ایده استقبال شد.

او ادامه داد: این در حقیقت یک شروع است. ما نمی‌خواهیم اینجا بایستیم و می‌خواهیم از سال آینده سوبسید یا جایزه‌ای قرار دهیم که هنرمندان بیشتر به مقوله بهره‌وری و مباحث اجتماعی بپردازند.

صادقی‌فر اضافه کرد: ما سعی می‌کنیم از سال آینده پرطمقراق‌ حرکت کنیم ضمن اینکه مصمم هستیم از زبان‌های دیگر هنر استفاده کنیم. فکر می‌کنم سال آینده حرف‌های خوبی برای گفتن داشته باشیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بیان کرد: خواهش و درخواست من از اهل فرهنگ و هنر این است که به مباحثی بپردازند که باعث می‌شود در جامعه، کار و تولید دیده شود. شاید برخی فیلم‌ها خیلی زیبا باشند اما فقط قشر خاصی را در بر بگیرند. درخواست من از اهل هنر این است که بیشتر به این مبحث توجه کنند و ما هم در حد توان، سعی می‌کنیم به آن‌ها کمک کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.