به گزارش سینماپرس، شماره ۱۶۸۶ سروش هفتگی نسخه اسفند ۱۳۹۸، ویژه جشنواره فیلم فجر در دو بخش قاب نقد و میز گفت وگو به بررسی برترین فیلمهای اکران شده در سی و هشتمین فیلم فجر به انتخاب اعضای تحریریه مجله سروش میپردازد.
در ابتدای این شماره علی آبکار دبیر تحریریه قاب نقد به حاشیههای خارج از متن جشنواره سری زده و از جای خالی انیمیشن تا تعطیلی فتوکال و نشستهای پر حاشیه این دوره از جشنواره نوشته است؛ سروش همچنین در این بخش به سراغ بازیگران، کارگردانان، نویسندگان و منتقدین این دوره از جشنواره رفته است تا برای مخاطبان خود فضایی از جشنواره سال جاری را ترسیم کند.
اولین فیلمی که در قاب نقد مجله به آن پرداخته شده، «آبادان یازده ۶۰» است. علی آبکار در مطلبی با عنوان «پایانی برکلیشههای سینمایی جنگ؛ موفقیت آبادان یازده ۶۰ در شنیدههای دفاع مقدس» به نقد این فیلم پرداخته و در ادامه مصاحبههایی با مهرداد خوشبخت کارگردان و ویداجوان بازیگر این فیلم صورت گرفته است.
«شنای پروانه» فیلم دیگری است که سروش در مصاحبه با رضا درستکار به نقد و بررسی آن پرداخته است؛ همچنین گفتگو با سعید ملکان و محمود گبرلو درباره فیلم «روز صفر» ازجمله مطالب دیگری است که در این شماره از مجله درج شده است. سروش از ابراهیم حاتمیکیا و فیلم سینمایی «خروج» نیز غافل نشده و مطلبی را با استناد به گفتههای مسعود فراستی درباره این فیلم سینمایی نگاشته است.
«خورشید» آخرین ساخته مجید مجیدی، فیلم دیگری است که مجله سروش در آخرین شماره خود به آن پرداخته و در همین راستا نقدی با عنوان «بازگشت مجیدی به سینمایِ مجیدی» نگاشته است. «درخت گردو» و «روز بلوا»، «لباس شخصی»، «دوزیست»، «پدران» و «مردن در آب مطهر» از دیگر فیلمهایی هستند که در این شماره از مجله مورد بررسی قرار گرفتهاند.
ارسال نظر