تهیه کننده فیلم های سینمایی «استرداد» و «آن مرد آمد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید حذف پروانه ساخت بر اساس میزان تولیدات تهیه کنندگان انحصار به وجود می آورد و شرایط ذکر شده برای این مؤسسات در نظام نامه تهیهکنندگی از جمله توانایی تولید سالانه ۲۰ فیلم شامل ۵ فیلم سینمایی، سابقه تولید ۲۰ و مالکیت حداقل ۱۵ فیلم سینمایی و... به شدت اشتباه است.
وی یادآور شد: مسأله حذف پروانه ساخت مبحثی است که در سینمای ایران سال ها روی آن بحث شده و کارهای کارشناسی سنگین هم برای آن انجام شده؛ تا جایی که بنده به خاطر دارم در آخرین خروجی این مبحث قرار شد تهیه کنندگانی که تنها مبادرت به تولید فیلم های ارزشی و انقلابی کرده اند و آثارشان در جشنواره فیلم فجر سیمرغ گرفته بتوانند فقط یک فیلم سینمایی را بدون پروانه ساخت تولید کرده و آن را به شورای پروانه نمایش ارائه نمایند.
این سینماگر ادامه داد: قطعاً اگر تولید فیلم توسط این افراد یا سایر تهیه کنندگان بیش از این افزایش پیدا کند و بحث کمیتی مطرح شود کاری بسیار غلط است و مسیری که مدت ها برای آن برنامه ریزی و فکر شده را مغشوش خواهد کرد و در نهایت به سرانجام درستی نمی رسد.
علی اکبری در پایان این گفتگو متذکر شد: بنده معتقدم بر اساس آخرین خروجی باید برای تهیه کنندگانی که در کارنامه کاری شان تنها تولید فیلم های ارزشی، اخلاقی و انقلابی به چشم می خورد تنها برای یک بار پروانه ساخت حذف شود. باز هم تأکید می کنم که حذف مادام العمر پروانه ساخت می تواند سینمای ایران را بیش از پیش به سوی انحطاط و نابودی بکشاند و باید جلوی این اتفاق نامبارک گرفته شود؛ مسئولان باید آگاه باشند که حذف پروانه ساخت مانع از نظارت جدی دولت بر محصولات فرهنگی می شود.
ارسال نظر