یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

بحران کرونا و انفعال مدیران سازمان سینمایی/۸

روزبهانی: خانه سینما باید پیگیر بیمه بیکاری اعضایش باشد/ بودجه ها را صرف زندگی بغرنج سینماگران کنید

محسن روزبهانی

سینماپرس: محسن روزبهانی طراح جلوه های ویژه و برنده ۱۰ سیمرغ بلورین از جشنواره فجر در خصوص بحران کرونا، بیکاری گسترده سینماگران و انفعال مدیران سینمایی برای توجه به وضعیت بد معیشتی هنرمندان گفت: امروزه وضعیت زندگی و معیشتی اهالی سینما بدتر از هر زمان دیگری است؛ بسیاری از سینماگران برجسته با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند و دست شان به شدت تنگ است و در این وانفسا خانه سینما به عنوان تنها نهاد صنفی سینماگران باید پیگیر بیمه بیکاری اعضایش باشد.

طراح جلوه های ویژه فیلم های سینمایی «۲۳ نفر» و «غلامرضا تختی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بخش کثیری از اهالی سینما سال ها است با بیکاری مطلق دست و پنجه نرم می کنند و در این بحران شدید اقتصادی در بدترین شرایط روزگار می گذارنند؛ امثال بنده هم که هرزگاهی کار می کنیم امروزه کمیت زندگی مان لنگ شده است و با سختی روزگار می گذرانیم و این وظیفه مدیران سینمایی و خانه سینما است تا تدبیری جدی برای وضعیت بحرانی زندگی ما داشته باشند.

این سینماگر خطاب به مدیران سازمان سینمایی اظهار داشت: تا دیر نشده جشنواره های بی خاصیت و ریز و درشت سینمایی را تعطیل و بودجه های ده ها میلیاردی آن را صرف زندگی بغرنج سینماگران کنید! سال ها است که بسیاری از کارشناسان و اهالی سینما معتقدند این جشنواره ها هیچ نفعی برای سینمای کشور نداشته اند و حالا در این بحران کرونا با درایت و هوشمندی ویژه مدیران باید این جشنواره ها تعطیل شوند.

روزبهانی با بیان اینکه هر وقت جشنواره ای برگزار می شود از هزینه های چندین میلیاردی آن ها دچار بهت و شوک می شویم تصریح کرد: واقعاً معلوم نیست این بودجه هایی که در آمارهای رسمی سازمان سینمایی اعلام می شود چرا و چگونه در این جشنواره ها صرف شده است؟ در حالی که سینماگران شرمنده روی اعضای خانواده شان هستند و در تأمین دم دستی ترین و بدیهی ترین مایحتاج روزانه شان معطل مانده اند برگزاری این جشنواره ها چه نفعی دارد؟

این سینماگر خاطرنشان کرد: نکته تأسف برانگیز آنجا است که مسئولان مرتب قول می دهند اما در عمل هیچ خبری نیست و به قول های شان عمل نمی کنند؛ امروز دیگر موعد عمل کردن به وعده ها و قول ها است چرا که هیچ وقت مانند امروز سینماگران در زندگی شان دچار رکود و بحران و بیکاری و بی پولی نبوده اند!

وی در خاتمه اظهاراتش تأکید کرد: نکته ای که بسیار حائز اهمیت است اینکه اگر قرار است هر پولی با هر عنوانی به اهالی سینما اختصاص پیدا کند باید به صورت عادلانه و مساوی بین سینماگران عضو خانه سینما تقسیم شود و هیچ کس اجازه اعمال سلیقه و دخل و تصرف در چگونگی تخصیص این پول ها نداشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.