سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴

با تجهیز ۵ تریلی جدید به عنوان تماشاخانه سیار؛

سینما و تئاتر با ۷ تریلی کانون، به روستاها می‌رود

نشست خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سینماپرس: پنج تماشاخانه‌ی جدید به ناوگان تریلی‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌پیوندند تا تعداد این صحنه‌های سیار نمایشی به ۷ خودرو در کشور افزایش یابد.

به گزارش سینماپرس، ۴۸ سال پیش یعنی در سال ۱۳۵۱ نخستین تریلی سیار کانون راه جاده‌های کشور را انتخاب کرد و با حضور هنرمندان جوان آن روزها - که اکنون به هنرمندان نام‌آشنای تئاتر و سینما تبدیل شده‌اند - شادی و نشاط را با بهره‌گیری از هنر و رسانه ارزشمند تئاتر به کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای ایران هدیه کرد.

این تریلی پیر پس از ۴۶ سال فعالیت سرانجام دو سال پیش و در آبان ۱۳۹۷ بازنشسته شد و به موزه خاطره‌های کانون پیوست و البته جای خود را به دو تریلی جدید داد که یکی تماشاخانه سیار نام گرفت و دیگری در خدمت کاروان پیک امید بود.
تماشاخانه سیار اکنون هم‌پای پیشرفت‌های فناوری دیگر، تنها یک صحنه برای اجرای تئاتر کودک و نوجوان نیست و با استفاده از امکانات نوین صدا و تصویر، امکان نمایش فیلم برای کودکان و نوجوانان را نیز فراهم کرده است.
تریلی دوم نیز در دو سال گذشته با حضور در مناطق محروم و مناطق بحران‌زده از سیل و زلزله در قالب طرح «پیک امید و مهربانی» در کنار کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از حوادث طبیعی بود و مربیان کانون در کنار این تریلی مجموعه‌ای از فعالیت‌های کانون را در اختیار این بچه‌ها قرار می‌دادند.
اکنون با همراهی و مشارکت وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران ۵ تریلی جدید یا تماشاخانه سیار در اختیار کانون قرار گرفته و در حال آماده‌سازی است تا نقاط بیشتری از پهنه وسیع ایران بزرگ تحت پوشش این خدمات فرهنگی و هنری کانون قرار بگیرد و تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان شادمانه به تماشای فیلم‌ها و تئاترهای کانون بنشینند.    
۵ تماشاخانه جدید تا دو ماه آینده تجهیز و آماده‌سازی می‌شود و قرار است جای خالی تریلی قدیمی کانون را پر کنند که سال‌ها یادآور خاطره‌ی شیرین تماشای تئاتر در ذهن کودکان و نوجوانان ایران بوده است.
از سویی افزایش تعداد تریلی‌های سیار، هم امکان تماشای فیلم و تئاتر برای تعداد بیشتری از بچه‌ها را در گوشه گوشه سرزمین ایران فراهم می‌کند هم بر تعداد گروه‌های نمایشی فعال در عرصه تئاتر کودک و نوجوان خواهد افزود و حمایت کانون از این گروه‌ها را درپی خواهد داشت.
کانون پرورش فکری بسیار امیدوار است با راه‌اندازی این امکان جدید، سفر این تریلی‌ها به شهرها و روستاهای ایران آغاز شود و پس از دوران سخت شیوع بیماری کرونا، تماشاخانه‌های سیار کانون نویددهنده روزهای شاد و پر از سلامت و امید در بین ایرانیان باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.