به گزارش سینماپرس، کارگردان پویانمایی «ده سالگی» در مورد تکنیک مورد استفاده در ساخت این اثر توضیح داد: این انیمیشن ۱۲ دقیقهای با تکنیک استاپموشن و به صورت عروسکی در امور سینمایی کانون پرورش فکری تولید میشود.
فاطمه جعفری در مورد فیلمنامه این اثر گفت: این انیمیشن بر اساس خاطرهای که از فردی خواندم، با همکاری مانی کاشیان نوشته شده است ولی در فضاسازی و کاراکترها تغییرهایی حاصل کردم.
این کارگردان یادآور شد: تاکیدمان بر این بود که داستان، فضاسازیها و کاراکترهای این اثر به خطه جغرافیایی خاصی تعلق نداشته باشد.
جعفری در باره موضوع این انیمیشن خاطرنشان کرد: این فیلم در بارهی یک مرگ است که باعث میشود زندگی پسربچهی ۱۰ سالهای به قبل و بعد این اتفاق قسمت شود. تأثیری که این مرگ در زندگی پدر و پسر و نوع رابطه آنها با محیط اطراف میگذارد.
به گفته کارگردان، این انیمیشن سه تا کاراکتر دارد. پسر و پدر شکارچی که در میان جنگلی زندگی میکنند و کاراکتر سوم که یک مرغابی است.
او افزود: برای ساخت جنگل از درختهای طبیعی استفاده کردیم، بنابراین عروسکها را نسبت به سایر کارهای عروسکی بزرگتر یعنی ۳۰ و ۴۰ سانتیمتری ساختیم تا با هم هماهنگی داشته باشند. با این عروسکها میتوانم به ظرایف بپردازم و انیمیتهای بهتری از آنها بگیرم.
این کارگردان با بیان اینکه انیمیشن «ده سالگی» در نیمه راه یعنی در مرحله انیمیت قرار داد، اظهار امیدواری کرد که تا پایان آذر سال ۱۳۹۹ به پایان برسد.
جعفری همچنین گفت: کار تدوین و موسیقی این انیمیشن که مخاطبان آن کودکان ۸ یا ۹ سال به بالا هستند، در حال انجام است.
مانی کاشیان و فاطمه جعفری فیلمنامهنویس، فاطمه جعفری انیمیت، مانی کاشیان فیلمبردار و طراح هنری این اثر کوتاه هستند و محمدرحیم بختیاری آرماتور انیمیشن «ده سالگی» را ساخته است.
دکورهای این انیمیشن بر عهده حمیدرضا برخورداری و ساخت عروسکها نیز بر عهده هلیا قرهگزلو بوده است.
یادآوری میشود فاطمه جعفری پیش از این نیز انیمیشن «حکایت کلاه غیبی» را به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید کرده است.
ارسال نظر