دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

تهیه کننده یک فیلم کوتاه با موضوع کرونا عنوان کرد:

شرایط ورود به حوزه فیلم کوتاه بسیار دشوار است/ مدیران سینمایی باید از تولید فیلم هایی با موضوع کرونا حمایت ویژه داشته باشند

آیدین نادری

سینماپرس: آیدین نادری فعال رسانه ای و تهیه کننده فیلم کوتاه گفت: متأسفانه شرایط ورود به حوزه فیلم کوتاه بسیار دشوار است و سنگ اندازی های زیادی جلوی پای افرادی که حتی می خواهند با سرمایه شخصی شان وارد این حوزه شوند وجود دارد و نهادهایی مانند انجمن سینمای جوانان ایران که وظیفه اصلی شان حمایت و پشتیبانی از نیروهای جوانی است که می خواهند وارد عرصه فیلمسازی شوند حتی در حد یک نامه هم از جوانان حمایت نمی کنند و تمامی این اتفاقات باعث دلزدگی جوانان علاقمند و دغدغه مند به سینما می شود.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده سال ها است که به عنوان مدیرروابط عمومی و مشاور رسانه ای در سینما و تلویزیون مشغول کار و فعالیت هستم و تقریباً بخش عمده ای از اهالی سینما و رسانه با بنده در تعامل و ارتباط هستند. نکته قابل تأمل اینجا است که آقایان مدیر و مسئول در وزارت ارشاد و سازمان سینمایی بندهای عجیب و غریبی را برای اعطای مجوز فیلم کوتاه در نظر گرفته اند که رسماً باعث می شود بخش عمده ای از دغدغه مندان به سینما و فیلمسازی نتوانند وارد این عرصه شوند.

نادری ادامه داد: نکته اینجا است که در این وانفسای عجیب که کمتر شخصی حاضر به سرمایه گذاری برای تولید یک فیلم می شود چطور آقایان از ورود سرمایه گذاران شخصی به حوزه فیلم کوتاه با این بندها و آیین نامه ها جلوگیری می کنند و چه دلیلی دارد که سخت گیری های فراوان برای ورود جوانان دغدغه مند صورت می گیرد؟

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص فیلم کوتاه «قربانی» که با موضوع کرونا توسط وی تولید شده و این روزها مراحل پایانی فنی خود را می گذراند اظهار داشت: اوایل اسفندماه زمانی که کرونا در کشورمان گسترش پیدا کرد و زندگی اغلب مردم درگیر آن شد و همه از این ویروس منحوس ترسیده بودند بنده تصمیم به تولید یک فیلم با محوریت کرونا گرفتم و با تنی چند از دوستان مشورت کردم و در نهایت به ایده ای رسیدیم که خط اصلی داستانی «قربانی» را شکل داد.

نادری خاطرنشان کرد: ما تحقیقات زیادی در این خصوص انجام دادیم و خوشبختانه فیلم مورد تأیید بسیاری از سینماگران حرفه ای قرار گرفته و من امیدوارم که «قربانی» که اثری دغدغه مند است بتواند در جشنواره های پیش رو در ایران و جهان خوش بدرخشد.

این فعال رسانه ای در خاتمه اظهاراتش افزود: مدیران سینمایی باید از تولید فیلم هایی با موضوع کرونا حمایت ویژه داشته باشند و ای کاش تا این لحظه ما هیچ حرکت مثبتی را از طرف آن ها برای پرداختن به این موضوع مهم شاهد نبوده ایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.