سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

از سوی سایت راه نوشت صورت گرفت؛

انتشار ویژه نامه «غبار کودتا بر آیینه سینما»

ویژه نامه غبار کودتا بر آیینه سینما

سینماپرس: ویژه نامه الکترونیکی «غبار کودتا بر آیینه سینما» همزمان با سالروز کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد از سوی سایت راه نوشت «بلاگ عماریار» منتشر و در دسترس عموم قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، صحبت های دکتر مجید شاه حسینی، مدرس سینما و رسانه پیرامون تاریخچه کودتاهای جهان و نمود رسانه ای آن ها، یادداشت استاد حسن عباسی با موضوع تحلیلی بر انواع کودتاها در جهان، با عنوان زمینه چینی رسانه ای برای براندازی تا شیوه های کودتا در جهان و روایتی خواندنی از سینمای ایران در سال های کودتا به قلم سعید مستغاثی از مطالب تشکیل دهنده این نشریه الکترونیکی هستند.

در این ویژه نامه بخشی هم به کودتا و سینمای شیلی اختصاص دارد که در آن فعالیت های سینماگران و اهالی فرهنگ و هنر شیلی در دوران حکومت «آگوستو پینوشه» مورد بررسی قرار گرفته است.

یادداشت بهروز افخمی، کارگردان ایرانی درباره میگل لیتین کارگردان شیلیایی که در دوران حکومت «آگوستو پینوشه» مخفیانه به این کشور رفت و با ساخت فیلم و مستند تأثیر بسزایی در سرنگونی حکومت فاشیستی او داشت نیز در این نشریه به چشم می خورد.

بررسی موردی فیلم «نبرد شیلی» و گفت و گو با «پاتریشیو گوژمن» کارگردان این اثر از دیگر مطالب موجود در این نشریه است.

گفتنی است، نشریه الکترونیکی «غبار کودتا بر آیینه سینما» را شما مخاطبان می توانید از لینک  https://b۲n.ir/CINEMA_KODETA دانلود کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.