چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

بن کراس؛

بازیگر «ارابه‌های آتش» درگذشت

بن کراس

سینماپرس: بن کراس بازیگر فیلم سینمایی «ارابه‌های آتش»، در ۷۲ سالگی درگذشت.

به گزارش سینماپرس به نقل از گاردین، بن کراس که برای بازی در فیلم برنده اسکار «ارابه‌های آتش» شناخته می‌شود، به دلیل بیماری که مشخص نشده است در ۷۲ سالگی در وین درگذشت.

بن کراس بعد از فارغ التحصیلی از آکادمی سلطنتی هنرهای درام، از تئاتر جدا شد و به سمت بازی در فیلم‌های سینمایی رفت. او توانست در سال ۱۹۷۷ در فیلم سینمایی «پلی در دوردست» در کنار مایکل کین و شان کانری به ایفای نقش بپردازد. نقشی که به گفته خودش از نقش‌هایی بود که به آن افتخار می‌کرد.

او در نهایت توانست در فیلم سینمایی «ارابه‌های آتش» یکی از نقش‌های اصلی به نام هارولد آبراهامز را بازی کند. این فیلم داستان یک ورزشکار انگلیسی در المپیک ۱۹۲۴ است. «ارابه‌های آتش» به یکی از فیلم های محبوب در ایالات متحده آمریکا تبدیل شد و توانست در آکادمی اسکار هم جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین فیلم و کارگردانی را دریافت کند.

او در سال ۲۰۱۲ گفته بود، بعد از بازی در این فیلم پیشنهادهای زیادی به وی شد و توانست در ۸۰ الی ۹۰ پروژه بازی کند؛ اما هیچکدام به اندازه «ارابه‌های آتش» موفق نبودند. کراس در سال ۱۹۹۵ در فیلم سینمایی «اولین شوالیه» در کنار ریچارد گی‌یر و در سال ۲۰۰۹ هم در بازسازی فیلم سینمایی «پیشتازان فضا» به ایفای نقش پرداخت.

او همچنین تعدادی پروژه سینمایی دارد که هنوز منتشر نشده است و شامل فیلم رمانتیک نتفلیکس به نام «آخرین نامه به دوستدارت» و همچنین فیلم ترسناک «چراغ شیطان» می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.