یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸

در قالب طرح «میز بازی ایرانی» انجام شد؛

تولید بازی «روباه و زاغ» بر اساس اشعار حبیب یغمایی

بازی رومیزی روباه و زاغ

سینماپرس: بازی رومیزی «روباه و زاغ» با اقتباس از دیوان اشعار حبیب یغمایی طراحی و آماده تولید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده است.

به گزارش سینماپرس، این سرگرمی که یکی از بازی‌های برگرفته از آثار فاخر کهن فارسی و ادبیات معاصر است بر اساس داستان «روباه و زاغ» از سوی شهاب محسنین طراحی شده است.

«روباه و زاغ» از خانواده بازی‌های مهره و صفحه همراه با کارت است. این بازی از مجموعه «میز بازی ایرانی» از دسته بازی‌های مسیریابی به شمار می‌آید که برای دو نفر یا چهار نفر طراحی شده است. بازیکنان مهارت‌های تصمیم‌گیری خود را در برابر پیش‌آمدها به چالش می‌کشند و سعی می‌کنند از روی کارت‌های مسیر که به صورت اتفاقی دریافت می‌کنند بهترین مسیر را برای به‌دست آوردن بیشترین پنیر که در صفحه، ۱۲ عدد است، انتخاب کنند.
بازی «روباه و زاغ» یک صفحه‌ی بازی ۱۰ در ۱۰، دو مهره زاغ و دو مهره روباه و یک دسته کارت ۳۲تایی دارد.
بر همین اساس، در ابتدا هر بازیکن چهار پنیر دریافت می‌کند و به صورت تصادفی روی خانه‌های زمین که ۱۰۰ عدد است جانمایی می‌کند. سپس یک گروه، روباه و یک گروه زاغ خواهند شد. در بازیاز بین دو نفر، یک نفر کنترل دو مهره زاغ و یک نفر مهار دو مهره روباه را در دست دارد. هر بازیکن به صورت انتخابی از خانه‌های ضلع خود یک خانه را به عنوان خانه شروع انتخاب می‌کند.
در این زمان یکی از بازیکنان کارتی را از دسته کارت‌های نقشه مسیر برداشته و از روی شیوه‌نامه، مسیر را طی و سعی می‌کند جوری مسیر را بچرخاند که در مسیر به یک پنیر برخورد کند. در این صورت پنیر را از آن خود یا تیمش می‌کند. بازیکن بعدی) بازیکن دست راست(کارت بعدی را برداشته و از روی نقشه کارت، مسیر را طی خواهد کرد تا پنیر به دست آورد. بازی تا تمام شدن پنیرها یا کارت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.
یادآوری می‌شود طرح بازی‌های رومیزی به سفارش مرکز سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۷ شکل گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.