سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸

رضا بهرامی خبر داد؛

زندگی «حر انقلاب» موضوع یک نمایش شد

شاهرخ ضرغام

سینماپرس: رضا بهرامی از آماده‌سازی نمایش «سگک» برای اجرا در جشنواره تئاتر مقاومت و اجرای عمومی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، رضا بهرامی کارگردان تئاتر درباره تازه‌ترین فعالیتش در این حوزه به مهر گفت: این روزها در حال تمرین و آماده‌سازی نمایش «سگک» نوشته کهبد تاراج هستم که به زندگی شهید شاهرخ ضرغام معروف به «حر انقلاب»، می‌پردازد. این نمایش برای حضور در جشنواره تئاتر مقاومت و پس از آن اجرای عمومی در تماشاخانه سرو آماده می‌شود. همچنین صحبت‌هایی نیز برای تبدیل این اثر نمایشی به تله تئاتر نیز شده است که امیدوارم عملی شود.

وی درباره ویژگی‌های این شهید بیان کرد: شاهرخ ضرغام پیش از انقلاب به جاهل مابی و الواتی معروف بود اما خوی پهلوانی داشته و کشتی‌گیر نیز بوده است. او در اوایل انقلاب و بعد از آشنایی با امام خمینی (ره) به ایشان ارادت ویژه‌ای پیدا کرده و در رکاب امام (ره) قرار می‌گیرد و حتی به این دلیل لقب «حر انقلاب» را به او می‌دهند.

بهرامی ادامه داد: ضرغام با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه می‌رود و در آنجا گروهی را متشکل از افرادی شبیه به خودش، تشکیل می‌دهد اما متاسفانه در عملیات پاک‌سازی جاده آبادان-ماهشهر گلوله تیربار تانک به سینه‌اش خورده و شهید می‌شود و بعثی‌ها سر وی را از تنش جدا می‌کنند و پیکر بدون سر او را در تلویزیون عراق به نمایش می‌گذارند و عنوان می‌کنند که بالاخره «جلاد حکومت ایران» را کشته‌اند. پیکر این شهید هیچگاه پیدا نشد و همچنان مفقودالاثر است.

وی درباره حضور در جشنواره تئاتر مقاومت بیان کرد: این جشنواره می‌تواند فرصتی را برای هنرمندان تئاتر به وجود بیاورد تا از منظری دیگر به مضامین مقاومت و جنگ تحمیلی نگاه کنند. پرداختن به افرادی چون شهید شاهرخ ضرغام که با یک اتفاق زندگی شان دگرگون می‌شود و در راه انقلاب و وطنشان جان خود را فدا می‌کنند بسیار جذاب است و این امکان را برای مخاطبان فراهم می‌کند تا با چنین افرادی که نقش تاثیرگذاری در جنگ داشتند، بیشتر آشنا شوند. اگر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بتواند شرایطی را فراهم کند تا هنرمندان به شکلی شفاف‌تر به چنین مضامینی بپردازند تئاتر مقاومت می‌تواند از تکراری که در سال‌های اخیر دچارش شده است، نجات پیدا کند و مطمئناً هنرمندان نیز به چنین رویکردی لبیک خواهند گفت.

کارگردان «کریملوژی» در پایان صحبت‌هایش درباره گروه بازیگران نمایش گفت: پریسا مقتدی، تینو صالحی، محمدرضا ایمانیان، لبخند بدیعی، مهتاب شکریان، امیر عدل پرور بازیگران این اثر نمایشی هستند که البته قرار است بازیگران دیگری نیز به گروه اضافه شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.