کارگردان انیمیشن سینمایی «امین و اکوان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از دلایل مهم عدم تأثیرگذاری جشنواره فیلم های کودک و نوجوان مشارکت پایین مخاطبان اصلی این جشنواره یعنی همان کودکان و نوجوانان است. ما در مراسمی که به اسم جشنواره فیلم کودک و نوجوان برگزار می کنیم شاهد میزان اندک مشارکت کودکان و نوجوانان هستیم. بنده خوب به خاطر دارم که در اصفهان میزان مشارکت کودکان و نوجوانان در این رویداد بسیار پایین و تبلیغات جشنواره بسیار محدود و نامناسب بود.
وی در همین راستا ادامه داد: تبلیغات جشنواره فیلم های کودک و نوجوان صرفاً در بعضی ساعات مشخص از شبکه تلویزیونی اصفهان انجام می شد که اصولاً بچه ها به آن توجهی نداشتند و حتی تبلیغات مناسب شهری نظیر نصب بیلبورد و... نیز بسیار نامناسب بود و ما تنها در فضای محدوده سینماهای شهر اصفهان شاهد تبلیغات اندک بودیم.
رضوی سپس با تأکید بر اینکه برای تأثیرگذاری و اعتلای این رویداد باید شکل برگزاری جشنواره اصلاح شود اظهار داشت: یکی از معضلات مهم دیگر سینمای کودک و نوجوان در کشور ما این است که تولیدات این گونه مهم سینمایی کارشناسی نمی شود. متأسفانه کسانی که روی فیلمنامه های کودک و نوجوان نظر می دهند آگاهی ندارند که بچه های امروزی با چه نوع آثاری ارتباط بهتری برقرار می کنند و همین باعث می شود برآیند جشنواره رو به جلو نباشد و این جشنواره در بهترین شرایط همواره در حال درجا زدن است و بس!
این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد شدید از برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان به صورت فیزیکی اظهار داشت: برگزاری جشنواره به صورت فیزیکی در این بحران کرونا کاری بسیار خطرناک و نابخردانه است؛ من نمی دانم مسئولان با کدام تدبیر و تعقلی چنین کار غلطی را انجام داده اند؟ آیا نمی شد این جشنواره را به صورت آنلاین برگزار کرد؟ وقتی در این روزهای کرونایی اغلب جشنواره های مطرح و معتبر جهانی اعلام تعطیلی کرده اند چه دلیلی دارد که ما این جشنواره را با اصرار غلط به صورت فیزیکی برگزار می کنیم؟
کارگردان انیمیشن «دشت تمشک» تأکید کرد: البته یکی از معضلات اصلی دیگر در کشور ما این است که قانونی مشخص راجع به کپی رایت وجود ندارد و همین باعث می شود تا اگر جشنواره ها بخواهند به صورت آنلاین برگزار شوند آثار قاچاق و سرقت شوند.
رضوی متذکر شد: به هر صورت سینمای کودک و نوجوان طی تمامی سال های حیاتش با چنگ و دندان حفظ شده اما پیکره اش بسیار نحیف و ضعیف شده است و سیاست گذاری های غلط مانع از آن شده که این رویداد سینمایی بتواند اثرگذاری مطلوبی داشته باشد و ما باید با دانش و اندیشه و تعقل و تدبیر کاری کنیم تا این سینمای مهم و ارزشمند جانی دوباره پیدا کند.
وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: از هر رو در این ایام کرونایی اوضاع سینما در جهان به طور کل نامطلوب است. سینما به علت شیوع ویروس منحوس کرونا زمین خورده و متأسفانه وضعیت در کشور ما فاجعه بارتر از سایر کشورهای دارای صنعت سینما است چرا که پیش از کرونا هم ما شاهد میزان بسیار اندک مخاطبان سینما بودیم و اوضاع هنرهفتم همواره اسفبار بود و حالا هم با وجود کرونا اوضاع بسیار بحرانی تر از گذشته شده و قطعاً اگر کرونا هم از بین برود ما تا مدت ها نخواهیم توانست مخاطب را به سالن های سینما بکشانیم.
ارسال نظر