شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵

فرنوش صمدی خبر داد؛

حضور «کجایی ابراهیم؟» در بخش غیر رقابتی جشنواره تئاتر فجر

لیلی عاج

سینماپرس: کجایی ابراهیم؟ پیوندی بین دل مشغولی‌های یک جوان امروزی است.

به گزارش سینماپرس، لیلی عاج نویسنده و کارگردان تئاتر، درباره حضور خود در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به خبرنگاران جوان، گفت: امسال به عنوان مهمان و در بخش غیر رقابتی با نمایش «کجایی ابراهیم؟» به جشنواره تئاتر فجر آمده ام؛ این نمایش تنها تولید من در دوران کروناست. این اثر، سال گذشته در جشنواره گام دوم، موفق به کسب جایزه نمایشنامه نویسی شد.

وی درباره داستان «کجایی ابراهیم؟» بیان کرد: «کجایی ابراهیم؟» پیوندی بین دل مشغولی‌های یک جوان امروزی است. همچنین نمایش، نگاهی اقتباسی به کتاب «سلام ابراهیم» دارد.

این کارگردان درباره فعالیت هنری آینده خود مطرح کرد: نمایش «معده طبقه متوسط» را در آینده‌ای نزدیک کار خواهم کرد. این نمایش کاراکترهای زیادی دارد و نگاهی است به زندگی کارگران هفت تپه و اتفاقاتی که برای آن‌ها می‌افتد.

عاج درباره دوران پساکرونا و حضور مخاطبان در سالن‌های تئاتر خاطرنشان کرد: جلب اعتماد مخاطب برای برگشت به سالن‌های تئاتر در دوران پسا کرونا کار دشواری خواهد بود. اهالی هنر باید برای بالابردن کیفیت آثار هنری خود تلاش بسیار کنند تا اعتماد مخاطب جلب شود. باید در مخاطب اشتیاق به وجود بیاورند؛ بنابراین تولید با کیفیت آثار از اهمیت بالایی برخوردار است.

این کارگردان تئاتر با اشاره به جشنواره تئاتر فجر درباره فیلم تئاترها عنوان کرد: در مورد فیلم تئاتر خوش بین هستم؛ زیرا وجوه آموزشی و ابعاد مثبتی دارد. هر سال جشنواره تئاتر فجر که برگزار می‌شود به دلیل مشغله هایمان نمی‌توانیم کار دوستان در استان‌های دیگر را ببنیم. فیلم تئاتر این فرصت را به ما می‌دهد. این موضوع درباره آثار هنرمندان بخش بین الملل هم صدق می‌کند.

عاج در پایان تصریح کرد: مخاطب تئاتر همواره مخاطب فرهیخته‌ای بوده است. از این جهت او انتخاب می‌کند که بعد از این دوران چه شیوه‌ای را برای دیدن تئاتر انتخاب کند؛ فیلم تئاتر یا تئاتر زنده.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.