سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

مشکلات سینماگران در آستانه سال نو/۱

امینی خواه: هنرمندان امروزه در بدترین وضعیت معیشتی به سر می برند/ امیدوارم عیدی سینماگران امسال به صورت عادلانه و یکسان توزیع شود!

مهدی امینی خواه

سینماپرس: مهدی امینی خواه بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص مشکلات معیشتی و رفاهی سینماگران در آستانه سال نو گفت: هنرمندان امروزه در بدترین وضعیت معیشتی به سر می برند و هیچ یک از مدیران و مسئولان به فکر آن ها نیستند؛ بحران کرونا طی یک سال گذشته تأثیر جدی و مستقیمی روی زندگی سینماگران گذاشته و با تعطیلی و کاهش تعداد پروژه ها مشکلات هنرمندان را چندین برابر کرده است اما طی این مدت هیچ یک از متولیان سینما تدبیری برای برون رفت از چنین وضعیت اسفباری که سینماگران با آن درگیر هستند را اندیشه نکرده اند!

بازیگر فیلم های سینمایی «زن زیادی» و «احضار شدگان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تولیدات صنعت فیلمسازی چه در تلویزیون و چه در سینما خوابیده؛ وقتی پروژه ای ساخته نمی شود گردش مالی نیست و وقتی گردش مالی نیست عواملی که از این راه امرار معاش می کنند دچار مشکل می شوند.

این هنرمند سپس با انتقاد از وضعیت بسیار بد اقتصادی کشور به ویژه طی یک سال گذشته خاطرنشان کرد: تورم و گرانی کمر بسیاری از مردم را خرد کرده و متأسفانه هنرمندان هم از این قضیه مستثنی نیستند و زندگی آن ها هم با مشکلات پیچیده ای روبرو است.

امینی خواه خاطرنشان کرد: این وظیفه مدیران و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و خانه سینما است که در این روزهای بحرانی و پر از درد به فکر هنرمندان باشند. اگر این نهادها نخواهند در این وضعیت بحرانی تدبیری عاجل برای بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی سینماگران اندیشه کنند کدام دستگاه و نهاد باید به داد دل ما برسد؟

وی متذکر شد: متولیان سینمایی باید برای هنرمندان حقوق ماهانه در نظر بگیرند تا کمی از بار مشکلات و معضلات زندگی هنرمندان کاسته شود؛ البته این ها فقط یک آرزو و درخواست است و ما می دانیم چنین امری محقق نمی شود چرا که اگر می خواستند چنین کارهایی انجام دهند طی یک سال اخیر انجام می دادند.

امینی خواه در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به توزیع ناعادلانه عیدی های میلیاردی وزارت ارشاد که طی سال های اخیر توسط خانه سینما تنها به افرادی خاص اعطا می شد تأکید کرد: امیدوارم عیدی سینماگران امسال به صورت عادلانه و یکسان توزیع شود! متولیان وزارت ارشاد و خانه سینما به هیچ عنوان اجازه ندارند که بر اساس سلیقه خود افراد را گزینش کنند. امروزه همه هنرمندان به این کمک ها نیاز دارند و اگر کسی نیاز نداشته باشد می تواند مبلغ اختصاص یافته به خودش را به هر کس مایل است اهدا کند.

این سینماگر در پایان این گفتگو متذکر شد: هر کس که عضو خانه سینما است باید از این عیدی بهره ببرد؛ طی سال های اخیر خیلی از دوستان ما که اتفاقاً بسیار هم به این عیدی نیاز داشتند نتوانستند آن را  بگیرند و این اتفاقی تلخ است که امیدوارم امسال در این بحران کرونا دیگر شاهد چنین رخدادهایی نباشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.