یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

به کارگردانی «هادی حجازی فر»؛

«شهید باکری» به آبادان رسید

سریال «شهید باکری»

سینماپرس: فیلمبرداری سریال هفت قسمتی «شهید باکری» به کارگردانی هادی حجازی فر و تهیه کنندگی ابوالفضل صفری بعد از اتمام فیلمبرداری بخش‌های شهر تهران و ارومیه در آبادان آغاز شد، پس از اتمام فیلمبرداری ارومیه و زنجان گروه تولید شهید باکری مشغول ضبط سکانسهای جبهه شده‌اند.

به گزارش سینماپرس، فیلمبرداری سریال هفت قسمتی «شهید باکری» به کارگردانی هادی حجازی فر و تهیه کنندگی ابوالفضل صفری بعد از اتمام فیلمبرداری بخش‌های شهر تهران و ارومیه در آبادان آغاز شد، پس از اتمام فیلمبرداری ارومیه و زنجان گروه تولید شهید باکری مشغول ضبط سکانسهای جبهه شده‌اند.

سریال هفت قسمتی شهید باکری به برهه خاص زمانی از زندگی تا شهادت این شهید و همراهانش می پردازد، سریالی که در آن هر قسمت از اثر به یکی از همراهان شهید باکری می پردازد.  

چندی پیش هادی حجازی‌فر در صفحه اینستاگرام خود از حل شدن مشکل لوکیشن سریال «شهید باکری» خبر داد، وی چندی پیش در صفحه خود از تمامی مسئولین کشوری و لشکری درخواست کرده بود تا در ساخت این اثر تلویزیونی به یاری‌اش بیایند.  حجازی فر اعلام کرد که با حل مشکل لوکیشن تمامی مقدمات برای شروع فیلمبرداری اثر آماده است و «سریال شهید باکری» به زودی جلوی دوربین می رود. این مجموعه به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری در ۷ قسمت با پروداکشن سینمایی تهیه و تولید می‌شود و محصول سیمافیلم است.

براساس آخرین اخبار «فارس باقری» و «امیر نوروزی» در کنار هادی حجازی فر به تازگی نگارش نهایی فیلمنامه سریال «شهید باکری» را به اتمام رسانده اند، فارس باقری نمایشنامه‌نویس، کارگردان و نویسنده است. باقری طی سال‌های گذشته در عرصه تدریس و تولید تئاتر فعالیت داشته و امیر نوروزی نیز در آثار موفقی همچون نمایش «لانچر ۵» به ایفای نقش پرداخته است.

همچنین هادی حجازی فر برای سایر نقش‌های این سریال در حال جستجو در میان بازیگران جوان تئاتر بود، وی در اعلامیه‌ای از بازیگران بین هفده تا بیست و هفت سال دعوت کرده بود تا بخش کوتاهی را به صورت ویدیو برای فارس باقری به عنوان مسئول انتخاب بازیگر اثر ارسال نمایند.

با توجه به موضوعیت اثر انتظار می‌رود که حجازی فر در میان این بازیگران جوان به دنبال استعدادهای تازه و گاها شبیه به شخصیت‌های اصلی بود، شخصیت‌های تاریخی که طبیعتا با پیدا کردن ما به ازاهای واقعی در چهره می‌توانند در باورپذیرتر کردن سریال کمک کنند.

حجازی فر از سال گذشته نشان داد که دغدغه های مهمتری از بازیگری دارد، وی مدیریت یک تماشاخانه تئاتر را بر عهده گرفت، فیلمنامه نوشت و کمتر به سراغ بازی در سینما رفت. هادی حجازی فر سال گذشته با نگارش فیلم سینمایی «آتابای» مورد تحسین اهالی رسانه قرار گرفت، حال وی به سراغ ساخت اولین سریال خود رفته است، سریالی که گمانه زنی‌هایی مبنی بر حضور پدرام شریفی در آن به گوش می‌رسد، براساس این اخبار شریفی نقش علی باکری، برادر شهید مهدی باکری را ایفا خواهد کرد.

«هادی حجازی فر» نام بازیگری است که شاید ۵ سال پیش کسی وی را به خوبی نمی‌شناخت، اما با حضور در درخشش در فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» خبر از ظهور بازیگری صاحب در سینماها را می‌داد، وی پس از ایستاده در غبار حضور تحسین برانگیزی را در نسخ اول فیلم ماجرای نیمروز به ثبت رساند.

همکاری حجازی فر با مهدویان در این دو فیلم به سرعت از وی چهره‌های مطرح خلق کرد، بازیگری که شاید سال‌ها در تئاتر فعالیت می‌کرد، اما سینما تازه روی خوش به وی نشان داده بود. همین موفقیت باعث شد تا حجازی فر به چهره مطلوب بسیاری از کارگردانان تبدیل شده و پیشنهادات فراوانی را جذب کند.

وی طی همین سال‌ها در آستیگمات، دارکوب، گیلدا و شاه کش به ایفای نقش پرداخت، البته وی حضور گیشه‌ای در سینما را نیز با آثاری همچون کاتیوشا تجربه کرد، اما به گفته خودش حضور در چنین آثاری را برای درآمد و صرف این در آمد در تئاتر انجام داده است.

سومین همکاری حجازی فر با مهدویان با عنوان لاتاری هرچند بازی خوب وی را به همراه داشت، اما هیچگاه نتوانست موفقیت دو فیلم قبلی را تکرار کند، درخشش این بازیگر سینما تا جایی پیش رفت را ابراهیم حاتمی کیا برای ایفای یکی از نقش‌های اصلی فیلم به وقت شام از وی دعوت به عمل آورد.

حال حجازی فر به یک چهره مطرح سینمایی مبدل شده بود و چندین بار در جشنواره‌های مختلف نامزد دریافت جوایز بازیگری نیز شده بود، در این میان وی با سریال ممنوعه شبکه نمایش خانگی را نیز تجربه کرد، حجازی فر نقش کاملا متفاوتی را در این سریال نه چندان موفق ایفا کرد.

نوبت به چهارمین همکاری مهدویان و حجازی در ماجرای نیمروز دو یا همان رد خون رسید بار دیگر حجازی فر درخشش سابق خود را بازیابی کند، وی در آثار دیگری همچون ژن خوک هم نقش داشت و باز هم نگاهی به سینمای گیشه پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.