یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

رضا بنفشه‌خواه:

تلویزیون به فکر برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای باشند که در آن اصالت صرفا به خنده گرفتن نباشد/ جامعه نیاز به تقویت سطح فرهنگی دارد

رضا بنفشه خواه در مراسم تجلیل از رضا برجی

سینماپرس: معتقدم رویکرد اصلی مدیران تلویزیون برای نوروز باید تمرکز بالا بر تولید برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده با تمرکز بر رشد معرفتی مخاطبان باشد.

به گزارش سینماپرس، رضا بنفشه‌خواه بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون با بیان این مطلب به «جوان» گفت: برای عید نوروز انتظار می‌رود مدیران تلویزیون بیشتر به فکر تولید برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده‌ای باشند که در آن اصالت صرفاً به خنده گرفتن نباشد و افزایش سطح معرفتی مخاطب نیز در نظر گرفته شده باشد، زیرا از طرفی مردم سال سختی را پشت سر گذاشته‌اند و باید با نوعی طیب خاطر و روحیه بالا و امیدواری سال بعد را آغاز کنند و از طرفی نیز جامعه ما نیاز به تقویت سطح فرهنگی دارد و صداوسیما نباید از این مسئله غافل باشد.


بازیگر آثاری، چون «باغچه مینو» و «پشت کنکوری‌ها» عنوان کرد: واقعیت این است که مردم واقعاً از خانه ماندن و دیدن برنامه‌های جدی خسته شده‌اند و باید با ارائه کارهای جذاب و نشاط‌آور، آن‌ها را راضی نگه داشت. این به آن معنا نیست که یک کار شاد و مفرح و سرگرم‌کننده نمی‌تواند خالی از مفاهیم اخلاقی و معرفتی باشد بلکه هنر آن است که سرگرمی و طنز فرهنگ جامعه را نیز رشد دهد. بنفشه‌خواه افزود: این نگاه که همگان می‌خواهند کم‌کاری خود را در جلب مخاطب به گردن پیام‌دهی بیندازند، نادرست است. چرا نتوانیم هم پیام دهیم و هم مردم را سرگرم کنیم؟ مردم چه گناهی کرده‌اند که ضعف‌های تولید را به گردن پیام‌دهی می‌اندازند؟


بازیگر «آژانس دوستی» اضافه کرد: شاد کردن مردم باید با ایده‌های جدید و استفاده از مسائل مبتلابه جامعه صورت پذیرد و فقط نباید به کلیشه‌های خواستگاری و گرفتاری‌های زناشویی بسنده کرد. این بازیگر با اشاره به نقش رسانه ملی در ارتقای سطح دیداری مخاطبان گفت: مخاطبان ایرانی حتی اگر چندین رسانه مختلف کنار دستشان باشد، باز برای تلویزیون خودشان ارزش دیگری قائلند و، چون خیالشان راحت است که محصولات تلویزیون، خانوادگی است، با خیال راحت آن را برای تماشا انتخاب می‌کنند، پس تهیه‌کنندگان تلویزیون نیز باید در جهت ارتقای همه‌جوره محصولات تلاش کنند.


بازیگر «مزد ترس» و «این خانه دور است» در ادامه افزود: عید نوروز مخاطبان تلویزیون چند برابر حالت عادی است، چون تقریباً دو هفته عید تعطیل است و بینندگان در خانه هستند و انتظار دارند محصولات با کیفیت بالایی ببینند و امیدواریم تلویزیون تدارکی ویژه برای این موعد سال داشته باشد و بدون کلیشه و با تازگی و طراوت به سال جدید برویم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.