سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

افتتاحیه دهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی؛

علی عسکری: در آینده رسانه های کشورهای اسلامی قوی تر عمل خواهند کرد

صدا و سیما؛ علی عسکری

سینماپرس: افتتاحیه دهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آیین افتتاحیه دهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با حضور علی عسکری ریاست سازمان صدا و سیما و جمعی از مدیران عضو اتحادیه از طریق فضای مجازی روز سه شنبه ۸ تیر ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

علی عسکری رئیس رسانه ملی در دهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، گفت: پشتوانه این رسانه‌ها، انسان های مصمم، جهادی و مقاوم هستند که راه را ادامه خواهند داد.

رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: اگر شاخ و برگ نهالی را که ریشه در زمین دارد بزنیم، در حقیقت آن را حرص کرده ایم و آن نهال در جهت بارور ترشدن حرکت می کند.

علی عسکری با تاکید بر اینکه دشمنان از بستن رسانه های مقاومت سودی نخواهند برد، تصریح کرد: بدانید در آینده این رسانه ها قوی تر از گذشته عمل خواهند کرد و اگر تاریخ را ببینید این را خواهید دید و خداوند وعده نصرت داده است.

حجت الاسلام و المسلمین کریمیان دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: ویروس کرونا باعث شد که دوسالی مجمع اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی برگزار نشود، به همین دلیل دهمین مجمع عمومی را با شعار عدالت رسانه و آزادی بیان را امروز با حضور شما عزیزان و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: عدالت و آزادی از موضوعاتی است که علاوه بر اینکه ادیان آسمان همواره بر آن تاکید. دارند در فطرت انسان‌ها هم نهادیه شده است. هر انسانی به دنبال عدالت و آزادی است.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی عنوان کرد: عدالت و آزادی بیان از اهداف اساسی شکل گیری اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و مورد تاکید بزرگان جهان اسلام است. هر کسی می‌بایست در دنیا بتواند رسانه مورد نظرش را بببیتد و بشنود و انحصارگرایی و انحصار طلبی وجود نداشته باشد.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: برخی تلاش می‌کنند تمام زیر ساخت‌های رسانه‌ای را در اختیار بگیرند و دیگران را با اتهام‌های واهی از این حق طبیعی محروم کنند. مردم دنیا حق دارند رسانه‌هایی که مورد دلخواهشان است، در دسترس داشته باشند و کسی مانع نشود و برای آن‌ها محدودیت ایجاد نکند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمیان بیان کرد: محروم کردن مردمی که به دنبال رسانه‌های پاک و تولیدات سالم هستند، بی عدالتی و ظلم در حق بشریت است. ظلم و بی عدالتی آن است که در استفاده از زیر ساخت‌های رسانه تبعیض وجود داشته باشد و دارندگان زیر ساخت‌ها و امکانات تعیین کننده چگونگی فکر و ایده و عقیده صاحبان رسانه را تحت تاثیر قرار دهند.

وی افزود: شعار آزادی بیان امروز حربه‌ای در دست استکبار جهانی است، تا در سایه آن بتواند افکار و عقاید خود را با قُلدری حاکم کند، اما وقتی نوبت به کسانی است که با صداقت حرف می‌زنند و روشن گری می‌کنند برسد، چون با منافع آن‌ها مغایرت دارد با استفاده از ابزارهای غیر معقول و غیر قانونی آن‌ها را حذف می‌کنند.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: حذف تعدادی از شبکه‌ها از ماهواره‌ها و مصادره برخی از سایت‌های مرتبط با اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون‌ها مصداق بارز نقض آزادی بیان و بی عدالتی رسانه‌ای است. نمی‌شود آزادی بیان حربه‌ای در اختیار آمریکا و غرب باشد و تعریف دوگانه‌ای از آن وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: ما ضمن محکوم کردن این اقدام غیر قانونی و ناعادلانه آمریکایی‌ها اعلام می‌کنیم، این نوع اقدامات احساسی نمی‌تواند جلوی زوال آن‌ها را بگیرد و تزلزلی در اراده ما ایجاد نخواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کریمیان عنوان کرد: قطعا ما قوی تر و قدرتمند تر از قبل عمل خواهیم کرد ما نمی توانیم در مقابل کودک کشی رژیم رژیمصهیونیستی در فلسطین و به خاک و خون کشیدن مردم یمن ساکت باشیم. ما نمی توانیم شاهد جنایت تروریست های اجاره ای در افغانستان و به شهادت رساندن دانش آموزان معصوم و مظلوم باشیم و چیزی نگوییم. ما نمی توانیم شاهد جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق سوریه و فلسطین باشیم و خاموش بنشینیم.

وی در پایان اضافه کرد: ما نمی توانیم پیروزی های جبهه مقاومت و جنگ ۱۲ روزه غزه و حضور شکوهمند مردم سوریه در انتخابات و پیروزی بزرگ ملت ایران در انتخابات را به جهان مخابره نکنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.