دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

آزادی بیان به سبک آمریکایی؛

فیسبوک هشتگ «انقلاب» را مسدود کرد!

فیس بوک

سینماپرس: فیسبوک در روز استقلال آمریکا هشتگ «revolution»(انقلاب) را مسدود کرد و به دنبال آن با موج شدیدی از انتقادها روبرو شد.

به گزارش سینماپرس، فیسبوک در روز استقلال آمریکا هشتگ واژه «revolution» را بلاک کرد و به دنبال آن با موج شدیدی از انتقادها روبرو شد.

فیسبوک هشتگ «انقلاب» را مسدود کرد!

فیسبوک روز یکشنبه به دلیل مسدود کردن هشتگ «انقلاب» در چهارم جولای، روز تعطیلات فدرال به مناسبت تصویب اعلامیه استقلال در طی انقلاب آمریکا، مورد انتقاد قرار گرفت.

رسانه‌های اجتماعی با تیز بینی از روز جمعه متوجه شدند که در جستجوی فیسبوک برای #انقلاب (revolution) با اعلان «ایمن نگه داشتن جامعه ما» (Keeping Our Community Safe) همراه با تصویری از یک صفحه قفل شده و پیامی تحت عنوان «پست های با موضوع و واژه انقلاب به طور موقت در اینجا پنهان می شوند» مواجه شدند.

در این پیام که پیوندی به صفحه استانداردها داشت، آمده است: «برخی از مطالب در آن پست ها با استانداردهای انجمن ما مغایرت دارد.

فیس بوک در دسته بندی هایی که شامل «خشونت و فتنه انگیزی»، «درخواست جنسی» و «اخبار دروغ» است، محتواهای ناقض استانداردهای جامعه را مسدود می کند، اما این پلتفرم فناوری به طور آنلاین توضیح نمی دهد که چرا «# انقلاب»(#revolution) لغو شده است.

فیسبوک هشتگ «انقلاب» را مسدود کرد!

این بلاک(مسدودسازی) در تمام طول روز یکشنبه اعمال شد و باعث انتقاد بسیاری از مردم در مورد تصمیم فیسبوک برای مسدودسازی واژه انقلاب در روز استقلال آمریکا به رسانه ها و شبکه های اجتماعی کشیده شود.

«توماس ماسی» نماینده جمهوری خواه کنتاکی در توییتر خود نوشت: «در روز استقلال برای بازتعریف مجدد آمریکا خوش آمدید.»

«مدیسون کاثورن» نماینده جمهوری خواه کارولینای شمالی، در توئیتی نوشت که «#BigTech(غول فناوری) دوباره پادرمیانی می کند و آمریکایی ها را از گرامیداشت روز استقلال از یک دولت مستبد و ظالم منع می کند.»

آقای کاثورن گفت: «آنها نمی خواهند تاریخ را آموزش دهند زیرا تاریخ در حال تکرار است. بیدار شو، آمریکا!»

واشنگتن تایمز برای اظهار نظر و توضیح در این خصوص با فیس بوک تماس گرفته است.

#BigTech(غول فناوری) مجدداً در این زمینه، آمریکایی ها را از گرامیداشت استقلال از سوی یک دولت مستبد منع می کند.

آنها نمی خواهند تاریخ را آموزش دهند زیرا این تاریخ در حال تکرار است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.