یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

در دو دوره مقدماتی و عالی؛

«بهروز غریب‌پور» کارگاه آموزشی هنر «اپرا» برگزار می‌کند

بهروز غریب پور

سینماپرس: بهروز غریب‌پور قصد دارد از نیمه دوم مهر سال جاری کارگاه آموزشی هنر «اپرا» را در ۲ دوره مقدماتی و عالی برگزار کند.

به گزارش سینماپرس، بهروز غریب‌پور نویسنده و کارگردان تئاتر و اپراهای عروسکی گروه تئاتر «آران» درباره جدیدترین فعالیت‌های مدنظر خود در زمینه آموزش تئاتر، به خبرنگار مهر گفت: از نیمه دوم مهر سال جاری برگزاری کارگاه هنر «اپرا» را آغاز می‌کنم که خواسته بسیاری از علاقه مندان به اپرا بوده است.

وی درباره واحدهای مورد نظر آموزشی در کارگاه هنر «اپرا»، توضیح داد: دور مقدماتی این کارگاه شناخت همه جانبه اپرا و آموزش نوشتن «لیبرتو» یا متن برای اپرا می‌پردازد. دوره دوم یا دوره عالی این کارگاه هم به مقوله آموزش کارگردانی و آهنگسازی برای اپرای عروسکی و زنده اختصاص دارد.

غریب‌پور با اشاره به اینکه معضل متن در تاریخ اپرای جهان همواره وجود داشته تأکید کرد: معضل کمبود متن اپرا در تاریخ داستان‌های مفصل داشته و چهره‌ای چون بتهوون هم تنها توانسته یک متن برای اپرا بنویسد. در ایران هم با این معضل مواجه هستیم.

نویسنده و کارگردان اپراهای «رستم و سهراب»، «مولانا»، «حافظ»، «عاشورا» و «سعدی» در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با برگزاری کارگاه هنر «اپرا» تعدادی نویسنده متن اپرا به جامعه هنری ایران معرفی شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.